DOELEN EN UITDAGING

8 jaar geleden begon Franky de Meyer reclameonline vanuit een garage. Inmiddels is de online winkel voor zakelijke klanten en consumenten, uitgegroeid tot de marktleider op het gebied van het printen van borden en grote formaten. Alle productie wordt intern gedaan, zodat de kwaliteit gegarandeerd is, en er zeer snel geschakeld en geleverd kan worden. 

Een verbeterde webshop die ruimte biedt voor meer personalisatie en internationaal groeien;  reclameonline kwam in 2017 uit bij Experius om te helpen dit doel te verwezelijken. 

Met behulp van de webshop moest internationalisering gestimuleerd worden, dit door hun "Printingstore" webshops aan te bieden in verschillende talen. Dit label wordt in heel Europa uitgerold.

We spreken er over met Franky de Meyer: welke uitdagingen komen ze tegen bij online verkoop, het werken met Magento 2 en hoe hebben ze dit opgelost? 

‘’De gebruiksvriendelijkheid van onze huidige webshop in combinatie met de aanwezige gepersonaliseerde configuratie heeft ons geholpen meer website bezoekers te verkrijgen en behouden."

Franky-de-Meyer-Reclameonline
Franky de Meyer
Zaakvoerder | reclameonline - Publi FDM

Bij de overgang naar de nieuwe Magento 2 webshop waren
3 zaken belangrijk: 

  • Producten á la minuut samen kunnen stellen door middel van een configuratie mogelijkheid in de webshop

  • Internationalisering stimuleren met webshops in meerdere talen

  • Een platform dat meegroeit met het bedrijf

"We zochten een platform waar wij op langere termijn verder mee konden werken en die mee zou groeien met het bedrijf, de noden en de wensen."

Homepage_Reclameonline

Magento 2 als middel voor (internationale) groei

Magento was voor reclameonline een logische keuze om de webshop mee te realiseren.

"Er was namelijk geen enkel platform die kon bieden wat wij zochten, buiten Magento. We hebben gekeken op beurzen en de mooiste webshops vergeleken. Daar bleek dat Magento gebruikt werd en wij waren zo ook overtuigd om dit te gaan gebruiken."

De internationale groei die Franky met reclameonline ambieert werd ook ondersteund door Magento. Via Magento en Experius werd op een eenvoudige manier een nieuwe storefront aangemaakt, die vervolgens aangepast werd aan de specifieke behoeftes en vertaald kon worden naar de gewenste talen. 

In heel Europa moet de webshop bereikbaar zijn in de juiste taal. Er zijn op dit moment al 3 storeviews live voor de talen Engels, Duits en Frans. Op korte termijn komt daar Spaans bij en onder andere Noors en Zweeds op een later moment. 

Reclameonline_configurator

Configureren en personaliseren

De configuratiemogelijkheid op deze webshop is voor de klanten van reclameonline de allerbelangrijkste functionaliteit. Deze module is geen standaard Magento functie en werd daarom samen met het Experius team op maat ontwikkeld. Hiermee kan een klant zelf instellen hoe het product er uit moet komen te zien, een screenshot daarvan zie je hiernaast (onderste afbeelding). 

"Wij zochten een mogelijkheid om onze producten á la minute samen te stellen en bestellen. De specificatie mogelijkheden bij elk product (afmetingen ingeven, variant kiezen, afwerking kiezen, verzend methode kiezen, etc.) zorgt bovendien voor een betere customer experience en een gebruiksvriendelijke webshop", aldus Franky. 

Verder was het totaal aanbod van de meer dan 1500 producten ook een absolute must, in combinatie met een overzichtelijke lijst van de producten op de webshop.

Naast de personalisatie in de configuratiemogelijkheid zijn er verbeteringen doorgevoerd om het bestelproces eenvoudiger te maken. In de huidige webshop kan er snel een eigen account aangemaakt worden met een persoonlijke login.  Via deze login kunnen terugkerende klanten gemakkelijk hun vorige orders opnieuw gaan bestellen zonder dat ze alles opnieuw moeten invullen. Wel zo gebruiksvriendelijk!

Reclameonline_kiyoh_review

Resultaten van e-commerce plukken

"In het algemeen is ons bedrijf zeker gegroeid door de vernieuwing en optimalisatie van onze webshop", vertelt Franky. 

Dat de klantentevredenheid flink is gestegen blijkt uit de KIYOH module die in de webshop geïntegreerd is. Klanten kunnen hier eenvoudig een review geven na hun bestelling waardoor ReclameOnline de klanttevredenheid kan meten.

"We zitten vandaag op een score van 9,3 op 10 met 98% van onze klanten die ons zou aanraden."

Er is bovendien ook een groter conversie ratio behaald. Klanten bestellen vaker en meer, omdat dit eenvoudiger werkt dan vroeger. 

Investeren in e-commerce was een slimme zet en hier plukt reclameonline de vruchten van: 

"Door de vlotte samenwerking en door de juiste stappen te ondernemen is onze groei op 3 jaar tijd verviervoudigd."

Systemen gebruikt in deze B2B en B2C webshop

Samenwerking met Experius

Experius_beeldmerk_blauw

Dat we al dik 4 jaar met reclameonline mogen samenwerken vinden wij een hele mooie eer. Gelukkig is dit wederzijds en is reclameonline een tevreden klant.

"Het gevoel bij Experius, het team en no-nonsens business mindset is wat ons overtuigd heeft om te kiezen voor een samenwerking.
Daarnaast kon Experius binnen de gewenste termijn een webshop bouwen die voldeed aan onze wensen.  De samenwerking met Experius is een samenwerking die wij als zeer professioneel ervaren. Het Experius team denkt out-of-the-box mee met onze wensen en noden en komen zo met de juiste oplossing en mogelijkheden.
Experius gaat graag voor een uitdaging en niets is te moeilijk voor het team om waar te maken."

 

reclameonline-logo-wit

Reclameonline is een online webshop met geprinte- en reclameproducten geproduceerd in België, in het centrum van Vlaanderen. Reclameonline is onderdeel van Publi-FDM bvba, waar bedrijven hun producten online kunnen kopen en op maat kunnenlaten printen. Reclameonline werd in 2013 opgericht als een van de eerste online winkels in het printen van borden en grote formaten. Alle productie wordt intern gedaan, zodat we de kwaliteit kunnen garanderen.
Tot op heden zijn we nog steeds de marktleider in ons segment.

Benieuwd naar de live shop van ReclameOnline?

   Bekijk de ReclameOnline shop hier        

Meer van dit soort innovatieve e-commerce cases zien?

VERGELIJKBARE CASES:

Print.com
Print.com

Een Magento 2 webshop voor print professionals. Met maatwerk product configurator.

Bekijk deze case
CakeSupplies
CakeSupplies

B2B webshop op basis van Magento Commerce, winnaar beste B2B Magento webshop 2018.

Bekijk deze case
Eleganza
Eleganza

Hoe Eleganza als early bird startte met Progressive Web Apps (PWA)

Bekijk deze case

Yannick 3

Yannick Röling

E-commerce Consultant

Phone Number030-8200238
Email Addressyannick@experius.nl

Casper

Casper Verhorst

E-commerce Consultant

Phone Number030-8200238
Email Addresscasper.verhorst@experius.nl