Van bezoeker naar klant

Naast een goede technische werking is een passende vormgeving essentieel om van een webshop bezoeker een terugkerende klant te maken. Met het best passende design onderscheidt jouw webshop zich van de concurrentie, geeft deze vertrouwen aan klanten en zorgt ervoor dat jouw klanten gemakkelijk en intuïtief door de shop kunnen navigeren. We kunnen complexe technieken werkbaar maken voor alle gebruikers en zorgen zo voor een hele goede gebruikerservaring waardoor meer klanten een aankoop doen. 

Ons designteam gaat graag met je in gesprek om jouw kennis van de markt te combineren met onze kennis van vormgeving en user experience.  

Van bezoeker naar klant

  

full service

Realistisch en futuristisch

Dankzij de nauwe samenwerking tussen onze designers en developers zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden. 
b2b

Omnichannel

Experius begrijpt dat een B2B webshop niet hetzelfde is als een B2C webshop. Daarom hebben wij een B2B e-commerce oplossing ontwikkeld die aansluit bij de klant. 
partner

Partnerschap

Tijdens het (re)design traject werken we bij voorkeur nauw samen. Ook daarna denken we graag mee met de doorontwikkeling en het visueel up-to-date houden van de webshop.

User-centered design

Elke webshop begint bij de eindgebruiker. Door een duidelijk beeld te creëren van de bezoeker van jouw webshop kunnen we gerichter ontwerpen. Samen zorgen we ervoor dat het design aansluit om de wensen en verwachtingen van jouw klanten.

User-centered design

De fundering

Nu de wensen van de eindgebruiker helder zijn, is het tijd voor jouw wensen. Door vroeg in het traject na te denken over de functionele vraagstukken en de customer journey, komen we later in het traject niet voor verrassingen te staan. We weten beide wat we kunnen verwachten en leggen samen de basis voor het e-commerce design.
De fundering

Conversie & Usability

Als we weten voor wie en wat we precies gaan ontwerpen en waarom we dit doen, kunnen we ons bezig houden met hoe we gaan ontwerpen. Hierbij gaan de begrippen Usability en Conversie hand in hand. We gebruiken hiervoor een speciale UX-checklist. Bij elk onderwerp gaan we op zoek naar de perfecte match tussen usability en conversie.

Conversie & Usability

Mobile first

Dat elke website een goed werkend mobiele variant moet hebben is niets nieuws meer. Bij Experius werken we daarom 'Mobile First'. Door een nauwe samenwerking met onze developers zorgen we ervoor dat het design op elk formaat optimaal werkt.

Mobile first

Van platform naar ervaring

Tot slot is het belangrijk dat de webshop jouw merk vertegenwoordigd en  jouw klant een top-ervaring biedt. Om op te vallen tussen de concurrenten is het belangrijk dat de shop zich ook visueel onderscheidt. We zorgen ervoor dat de merkbeleving naadloos vertaald wordt naar de webshop en de user experience. 
Van platform naar ervaring
oblique-case-header-1

Zodra je de winkel van Oblique binnen stapt ervaar je de exclusiviteit en kwaliteit van de producten. Hoe vertaal je die luxe naar een online omgeving en worden klanten net zo verliefd op de producten op het web als in de winkel? Een maatwerk design en template dat aansluit bij het premium brand Oblique maakt de vertaling van offline naar online mogelijk.

Bekijk deze case
oxfamnovib-case-header-2

Het oude design voor Paktuit en Uitgeverij was niet responsive en maakte gebruik van mobiele websites. Dit is een verouderde manier van werken en minder goed voor de SEO. Aangezien de webshops zijn samengevoegd onder één webshop heeft het design team van Experius een nieuwe design vorm gegeven en responsive template ontwikkeld om de samenvoeging te verduidelijken.

Bekijk deze case

Yannick-vierkant-300x300

Yannick Röling

E-commerce consultant

Phone Number030-8200238
Email Addressyannick@experius.nl

Casper 2

Casper Verhorst

E-commerce consultant

Phone Number030-8200238
Email Addresscasper.verhorst@experius.nl