Experius_logo_color
logo-black
  • Diensten
    • Inzicht en strategie
      • Merk en merkbeleving
    • Concept en prototyping
      • UX / UI Design
    • Development en implementatie
    • Optimalisatie en groei
      • Online Marketing
      • Marketing Automation
  • Technologie
    • Magento - Adobe webshop
    • Shopware webshop
    • BigCommerce webshop
    • Headless webshop
      • Progressive Web Apps (PWA)
    • Akeneo PIM Systeem
  • Ons werk
  • Over ons
    • Team
    • Sfeerimpressie
    • Cultuur
    • Partners
    • Kijk op Commerce Magazine
    • Mage2Gen - Module creator
  • Markten
    • B2B Webshop
    • B2C Webshop
    • D2C Webshop
  • Werken bij
  • Blog
Druk op Enter om te zoeken of op ESC om te sluiten.
Contact
  • Home
  • Concept en prototyping
  • UX / UI Design

Webshop design

Een fantastische gebruikerservaring begint bij het begrijpen van de klant.

Wat maakt webshop design belangrijk?

Het ontwerp van een webshop en wat een klant ziet als hij een webshop bezoekt bepalen voor een groot deel of dit voldoet aan zijn verwachtingen. Natuurlijk spelen ook de getoonde producten, diensten en wat daar aan beschrijvingen en content bij staat een rol. 

De presentatie van al deze informatie is echter essentieel voor online verkopen, omdat het een verkoop letterlijk kan maken of breken. Maak je het ingewikkeld of onduidelijk, dan haakt de klant af. Vertrekpunt voor alle designtrajecten is dan ook de klant en begrijpen wat hij wil zien. Logisch. 

v7-min

Waar het om draait in webshop design

d2c
User Centered

Gerichter ontwerpen en een design dat aansluit bij de wensen en verwachting. 

Messages-1
User Stories

In kaart brengen van wat de bezoeker en de klant (persona) wil zien en doen. 

Chart Circles-2
Conversie

Het zo aantrekkelijk en gemakkelijk mogelijk maken om te bestellen. 

Device Mobile-1
Mobile First

Op elk formaat en elk device werkt het design perfect. 

Begrijp je klant en overtref verwachtingen

Het is belangrijk om onderzoekt te doen naar jouw klanten om het bewijs te leveren voor een goed ontworpen webshop. Om beter te presteren op klantervaring dan jouw concurrenten, en dat geldt voor iedere markt, moet je klantgedrag en -wensen in kaart brengen. Door middel van het opzetten van persona's en customer journey maps gaan we pas echt begrijpen met wie we te maken hebben in de webshop. 

v2-min
v6-min

Data om nog beter aan te sluiten

Als de shop live staat verzamelen we data over het gebruik van de shop en het gedrag van de bezoekers en klanten. Zo kijken we naar heatmaps, Google Analytics, Magento en andere systemen om te bepalen waar we verbeteringen moeten doorvoeren om nog meer conversie te realiseren. En zo het mogelijke gat tussen wat klanten willen en krijgen, te dichten. 

 

Yannick 3
Yannick Röling

E-commerce consultant

yannick@experius.nl
030-8200238

Casper_profiel_square
Casper Verhorst

E-commerce consultant

casper.verhorst@experius.nl
030-8200238

experius-staand-onderdeel_van_hh_wit
Newtonlaan 271
3584 BH Utrecht
Nederland
0308200238
info@experius.nl
Experius
  • Over ons
  • Cases
  • Diensten
  • Vacatures
  • Technologie
  • Privacyverklaring
Technologie
  • PWA
  • Magento
  • Shopware
  • BigCommerce
  • PIM
  • Marketing Automation
Blijf op de hoogte

Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.

©2021 Experius - Onderdeel van Happy Horizon