Van bezoeker naar klant

Naast een goede technische werking is een passende vormgeving essentieel om van een webshop bezoeker een terugkerende klant te maken. Met het best passende design onderscheidt jouw webshop zich van de concurrentie, geeft deze vertrouwen aan klanten en zorgt ervoor dat jouw klanten gemakkelijk en intuïtief door de shop kunnen navigeren. Wij werken volgens de Service Design methode en zorgen daarmee voor een superieure gebruikerservaring waardoor meer klanten een aankoop doen. Download onze brochure voor meer informatie over Service Design.

Ons designteam gaat graag samen met jou en je team in gesprek om jouw kennis van de markt te combineren met onze kennis van vormgeving en user experience.  

Op deze pagina laten we het belang zien van een passend e-commerce design en lopen we langs alle fases van het design traject. Onderaan de pagina vind je als afsluiter een aantal mooie design cases waar we enorm trots op zijn. 

Van bezoeker naar klant

  

full-service-ecommerce-design

Realistisch en futuristisch

Dankzij de nauwe samenwerking tussen onze designers en developers zijn we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden binnen e-commerce design. We kijken samen welke voor jouw webshop nu en in de toekomst geschikt zijn. 
omnichannel-ecommerce-design

Omnichannel

Klanten willen online en in de fysieke winkel een soortgelijke ervaring krijgen. Met een op de klant afgestemd design kun je zowel offline als online inspelen op wat zij belangrijk vinden en die ervaring zo goed mogelijk op elkaar afstemmen.  
partner-ecommerce-design

Partnerschap

We noemen het al een aantal keer: "Samen". Samen is bij ons ook echt samen. Zowel voor, tijdens als na afloop van het (re)design traject werken we met jou aan het bereiken van jouw e-commerce doelen. Dit kan zelfs samen met het team bij ons op kantoor.

User-centered design

Elke webshop begint bij de eindgebruiker. Door een duidelijk beeld te creëren van de bezoeker van jouw webshop en hoe hij of zij de webshop gebruikt, kunnen we gerichter ontwerpen. Samen zorgen we ervoor dat het design aansluit bij de wensen en verwachtingen van jouw klanten. Met als doel hen snel en gemakkelijk naar de juiste aankoop te leiden. 

User-centered design

De fundering

Nu de wensen van de eindgebruiker helder zijn, is het tijd voor jouw wensen. Door vroeg in het traject na te denken over de functionele vraagstukken en de customer journey, komen we later in het traject niet voor verrassingen te staan. We weten beide wat we kunnen verwachten en leggen samen de basis voor het e-commerce design.
De fundering

Conversie & Usability

Als we weten voor wie en wat we precies gaan ontwerpen en waarom we dit doen, kunnen we ons bezig houden met hoe we gaan ontwerpen. Hierbij gaan de begrippen Usability en Conversie hand in hand. We gebruiken hiervoor een speciale UX-checklist. Bij elk onderwerp gaan we op zoek naar de perfecte match tussen usability en conversie.

Conversie & Usability

Mobile first

Dat elke website een goed werkend mobiele variant moet hebben is niets nieuws meer. Bij Experius werken we daarom 'Mobile First'. Door een nauwe samenwerking met onze developers zorgen we ervoor dat het design op elk formaat en op elk device optimaal werkt.

Bekijk ook eens de case van Eleganza, waar we een Progressive Web App mochten ontwerpen en bouwen. We maakten een razendsnelle webshop die het beste van desktop en app combineert,  met een superieure gebruikerservaring. 

Mobile first

Van platform naar ervaring

Tot slot is het belangrijk dat de webshop jouw merk vertegenwoordigt en  jouw klant een top-ervaring biedt. Om op te vallen tussen de concurrenten is het belangrijk dat de shop zich niet alleen op prijs en aanbod, maar ook visueel onderscheidt. Wij zorgen ervoor dat de merkbeleving naadloos vertaald wordt naar de webshop en de user experience.
Van platform naar ervaring

Download hier de brochure

 

mockup-klein-SDT
Eleganza_Experius_homepage_klein (1)

Zodra je de winkel van Eleganza binnen stapt ervaar je de exclusiviteit en kwaliteit van de producten. Eleganza loopt voorop in haar markt en wil daar blijven. Met meer dan 90% van de bezoekers via het mobiele kanaal, moest de nieuwe shop razendsnel zijn met een superieure ervaring. Experius ontwikkelde een PWA (Progressive Web App) webshop met een Magento 2 backend en een stijlvol design.

Bekijk deze case
oxfamnovib-case-header-2

Het oude design van de Oxfam Novib webshops Paktuit en Uitgeverij waren niet responsive en maakten gebruik van aparte mobiele websites. Dit is een verouderde manier van werken en minder goed voor de vindbaarheid (SEO). Deze webshops werden samengevoegd in één webshop. Het design team van Experius heeft de webshop opnieuw vormgegeven en een responsive template ontwikkeld waardoor de samenvoeging werd verduidelijkt en de vindbaarheid en de mobiele ervaring zijn verbeterd.

Bekijk deze case

Yannick-vierkant-300x300

Yannick Röling

E-commerce consultant

Phone Number030-8200238
Email Addressyannick@experius.nl

Casper 2

Casper Verhorst

E-commerce consultant

Phone Number030-8200238
Email Addresscasper.verhorst@experius.nl