Je hoort wel eens dat consumenten verwend zijn. Alles moet snel en gemakkelijk en op het moment dat iets niet naar behoren werkt op de webshop, ben je ze kwijt. De consument is niet verwend, de consument weet precies wat hij wel en niet wil. Het allerbelangrijkst is dat je 'de consument' begrijpt en weet waar ze naar op zoek zijn en waar de behoeftes liggen. Dat omzetten in een e-commerce omgeving is onze specialiteit.
Waar twee decennia geleden online bestellen een op zichzelf staande ervaring was, is dit nu de normaalste zaak van de wereld. Vandaag de dag verwacht de consument veel meer, de ervaring telt. Goede product data, een supersnelle webshop, een heldere structuur en content die voor jouw doelgroep relevant is. Alles voor meer gemak. Door middel van vernieuwend webshop design, UX, UI en het neerzetten van het merk geven wij de ervaring een boost.
Je B2C webshop kan nog zo mooi zijn, het doel moet niet uit het oog verloren worden. ''Hoe begeleid ik de klant naar het vinden van het juiste product?'' Ofwel, hoe zorg je er voor dat de webshop vindbaar is en consumenten de juiste producten kunnen vinden. Dat dit dan ook nog soepel en snel gaat, is een must. Marketing is key in B2C e-commerce, het door en door kennen van de doelgroep het belangrijkste.
Consistentie en herkenbaarheid zijn belangrijk voor klantloyaliteit. Online wil je net zo vriendelijk en persoonlijk zijn als in de winkel. En hoe zorg je er voor dat de informatie over producten, verzending en aanbiedingen duidelijk en goed te vinden is? Je wilt op elk moment van de klantreis die fantastische ervaring bieden. Online moet offline versterken en andersom.
Met het toevoegen van een PIM systeem en marketing automation aan de e-commerce omgeving kun je die omnichannel ervaring verbeteren.
Bij Experius geloven we dat iedere B2C webshop een combinatie moet zijn van wat jouw organisatie wil uitstralen en wat jouw doelgroep wenst te ervaren. Een fantastische gebruikerservaring, snelle laadtijd en passend design zijn leidend hierin. Om aan deze eisen te voldoen hebben we zowel de mogelijkheid om op Magento te ontwikkelen, op BigCommerce of op het platform van Shopware.
Magento
We leveren een krachtig fundament, boordevol functionaliteiten die helpen de consument zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dit alles ontwikkeld op het platform van Magento-Adobe. Schaalbaar, uit te breiden en snel internationaal in te zetten. De controle over de ervaring ligt in handen van jou en jouw team.
Shopware
Een platform dat in de basis is ingericht voor flexibiliteit en zelfredzaamheid. We integreren de gewenste modules en koppelingen om jouw doelgroep zo goed mogelijk te helpen.
BigCommerce
OpenSaas, de term waar BigCommerce mee bewijst dat je op een SaaS platform kan ontwikkelen en dat doen op jouw eigen manier. Een headless commerce oplossing, klaar voor groei.
Ongeacht welk platform, de oplossing wordt volledig in lijn met de branding van jouw organisatie ontworpen en met het advies dat onze consultants geven over marketing, het merk en de merkbeleving zorgen we ervoor dat de totale e-commerce strategie bijdraagt aan merkbekendheid en de merkvoorkeur.
Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.