Maak van bezoekers loyale klanten

De sleutel voor succes in e-commerce is van bezoekers loyale klanten maken. Eén van de tools die daarbij kan helpen is het automatiseren van een deel van jouw marketinginspanningen, ook wel marketing automation genoemd. Bij Experius helpen we jouw organisatie de volgende stappen te zetten in marketing automation.

Boots-checkout-1

Van e-mail naar marketing automation

Back in the day begon je als e-commerce organisatie met marketing door het versturen van e-mails aan je klanten. Maar het is al lang niet meer alleen e-mailmarketing. Het is marketing automation: het automatiseren van jouw digitale marketing om efficiënter te werken. 

De basis hiervan ligt in het relevant & persoonlijk communiceren met jouw ontvanger. Dat betekent dat wat je communiceert op het juiste moment, op de juiste manier bij de juiste ontvanger terecht komt.

Hierbij kijken wij samen met jou naar een goede inrichting van de volgende 4 pijlers

 

dotmailer-intro-image-3



Personalization1-2

Personalisatie

Maak e-mails en communicatie persoonlijk en relevant. Hiermee verbeter je de open rate met maar liefst 26%.
Segmentation2

segmentatie

Segmenteer je klanten op basis van diverse criteria en genereer tot 760% meer omzet dan normale e-mail campagnes.
automatiserig-marketing-webshop

automatisering

Stuur relevante e-mails en communicatie naar je klanten op een vooraf ingesteld tijdstip, interval of op basis van een actie.
integration wheel

Integratie

Koppel marketing automation software aan je webshop voor automatische synchronisatie en uitwisseling van data. 

Werkwijze Experius Marketing Automation

Het Experius Marketing Automation Maturity Model helpt jou inzicht te verkrijgen in alle stappen die je moet zetten. Want groeien doen we in stappen. En je kan in elke volwassenheidsfase bij ons terecht.

  1. Wie is jouw klant en hoe wil hij/zij jouw content consumeren?
  2. Hoe ziet jouw datalandschap er uit, wat weet je over jouw klant, en wat weet je nog niet?
  3. Welke data hebben we nodig en waar halen we die vandaan?
  4. We tekenen samen met jou de roadmap voor het komende halfjaar uit.
  5. Lets start automating your campaigns!
Experius MA Maturity steps

Inzicht in de bezoeker

Relevant communiceren gebeurt vaak richting jouw ontvanger. Maar hierbij vergeten we dat je ook relevante data terug moet zien te krijgen. Hoe je dat doet en wat dit jou op zal leveren bespreken we graag.

Know_your_customer_marketing_automation_experius

Onze partners voor marketing automation

Bij Experius hebben we partnerships met de belangrijkste platformen op het gebied van Marketing Automation. Denk bijvoorbeeld aan Hubspot of aan dotdigital. Twee partijen die aan de top van de markt staan als het gaat om marketing automation voor e-commerce.

Omdat we ook Magento Partner zijn kunnen wij jou helpen in iedere fase van jouw groeimodel.

Logo-Dotdigital

Dennis-van-den-Bogaard-Experius

Dennis van den Bogaard

E-commerce Consultant

Phone Number030-8200238
Email Addressdennis.vandenbogaard@experius.nl

Casper 2

Casper Verhorst

E-commerce Consultant

Phone Number030-8200238
Email Addresscasper.verhorst@experius.nl