De sleutel voor succes in e-commerce is van bezoekers loyale klanten maken. Eén van de tools die daarbij kan helpen is het automatiseren van een deel van jouw marketinginspanningen, ook wel marketing automation genoemd. Bij Experius helpen we jouw organisatie de volgende stappen te zetten in marketing automation.
Back in the day begon je als e-commerce organisatie met marketing door het versturen van e-mails aan je klanten. Maar het is al lang niet meer alleen e-mailmarketing. Het is marketing automation: het automatiseren van jouw digitale marketing om efficiënter te werken.
De basis hiervan ligt in het relevant & persoonlijk communiceren met jouw ontvanger. Dat betekent dat wat je communiceert op het juiste moment, op de juiste manier bij de juiste ontvanger terecht komt.
Hierbij kijken wij samen met jou naar een goede inrichting van de volgende 4 pijlers:
Het Experius Marketing Automation Maturity Model helpt jou inzicht te verkrijgen in alle stappen die je moet zetten. Want groeien doen we in stappen. En je kan in elke volwassenheidsfase bij ons terecht.
Relevant communiceren gebeurt vaak richting jouw ontvanger. Maar hierbij vergeten we dat je ook relevante data terug moet zien te krijgen. Hoe je dat doet en wat dit jou op zal leveren bespreken we graag.
Bij Experius hebben we partnerships met de belangrijkste platformen op het gebied van Marketing Automation. Denk bijvoorbeeld aan Hubspot of aan dotdigital. Twee partijen die aan de top van de markt staan als het gaat om marketing automation voor e-commerce.
Omdat we ook Magento Partner zijn kunnen wij jou helpen in iedere fase van jouw groeimodel.
Casper Verhorst
E-commerce Consultant
030-8200238
casper.verhorst@experius.nl
Yannick Röling
Ecommerce Consultant
030-8200238
yannick@experius.nl