Experius_logo_color
logo-black
  • Diensten
    • Inzicht en strategie
      • Merk en merkbeleving
    • Concept en prototyping
      • UX / UI Design
    • Development en implementatie
    • Optimalisatie en groei
      • Online Marketing
      • Marketing Automation
  • Technologie
    • Magento - Adobe webshop
    • Shopware webshop
    • BigCommerce webshop
    • Headless webshop
      • Progressive Web Apps (PWA)
    • Akeneo PIM Systeem
  • Ons werk
  • Over ons
    • Team
    • Sfeerimpressie
    • Cultuur
    • Partners
    • Kijk op Commerce Magazine
    • Mage2Gen - Module creator
  • Markten
    • B2B Webshop
    • B2C Webshop
    • D2C Webshop
  • Werken bij
  • Blog
Druk op Enter om te zoeken of op ESC om te sluiten.
Contact
  • Home
  • Markten
  • D2C Webshop

D2C Webshop

De complete online klantreis in eigen handen

Meer weten over het aankoopproces van jouw producten en diensten, meer controle over hoe jouw merken en producten worden neergezet, meer data om te testen en leren. Klinkt goed toch? Steeds meer merken en producenten kiezen er daarom voor om (ook) direct aan de consument te verkopen. Kijk naar Nike, Veloretti en Quoocker. Retailers verkopen ook aan consumenten, verschil: zij verkopen merken van andere bedrijven.

Die verschuiving in de keten biedt jou als merk, producent of fabrikant voordelen, maar ook uitdagingen, want alle zaken die voorheen door de retailer werden geregeld, komen nu op het bordje van jouw organisatie. Wij denken graag met je mee hoe je vanuit B2B of B2C e-commerce de stap maakt naar direct.

  • Klantervaring in eigen hand
  • Meer data en inzicht
  • Groei sneller
De klantervaring

Beleving is het sleutelwoord

Voor consumenten moet tegenwoordig elke winkelervaring naadloos en perfect zijn. Ook online. Doordat je bij een direct-to-consumer strategie zelf de klantreis in handen hebt, bepaal jij wat de klant ervaart op jouw webshop. 

De invloed die je hebt op de customer journey is goud waard, mits je dit goed inzet en op de momenten waar de klant met je in aanraking komt, je consistent die goede ervaring biedt. Een behoefte analyse, Customer Journey mapping en het opzetten van persona’s vormen hiervoor de basis. 

Lees het D2C artikel van Yannick hier
D2C webshop experius 2
D2C webshop experius 3
Data

Meer klantinzicht en personalisatie

Door direct aan de consument te verkopen, krijgt jouw organisatie toegang tot de bijbehorende data. Gegevens zoals conversies, zoekgedrag, clicks, interacties, verlaten winkelwagens en verkoophistorie. Uit de dashboards van het e-commerce platform of het marketing automation systeem, zoals Dotdigital.

Betrouwbare en actuele data die jij kan inzetten voor betere proposities, A/B testen, verbeteren van de conversie en personalisatie. In de samenwerking met retailers of marketplaces krijg je ook de beschikking over data, maar niet in de mate waarin je dat met directe online verkoop krijgt. Al die data heb jij met D2C e-commerce in eigen beheer. 

Groei

Zelf bepalen hoe groei er uit ziet

In D2C bepaal je als merk hoe je groeit, met welke producten en diensten. Er is ook hier concurrentie, maar niet op dezelfde productpagina. In het e-commerce platform bepaald je zelf de prijzen, verzendkosten en kortingen. En dus ook de marges. De bestaande retailers en leveranciers van jouw producten wil je niet uit de markt prijzen, dus maak heldere afspraken hierover en zorg voor een goede relatie. De stap naar D2C geeft ook meer innovatie mogelijkheden met de extra data die je krijgt. 

D2C webshop experius 4

71% van de consumenten noemt ervaring als belangrijkste reden om loyaal te blijven aan een merk

GFK Consumentenonderzoek 2020

E-commerce platformen voor D2C webshops

Een platform moet helpen bij bereiken van doelen en dus meer zijn dan een tool. Zowel Magento, Shopware als BigCommerce bieden in de basis legio mogelijkheden om pagina's in te richten en op te maken voor een optimale merkbeleving. Iedere oplossing met zijn eigen voordelen voor jou als e-commerce onderneming. Gecombineerd met een maatwerk design en een razendsnelle headless frontend breng je de klant op een bestemming waar hij graag bestelt. 

E-commerce development

De voordelen van een D2C webshop

Experius d2c ecommerce voordelen
  • Een naadloze klantreis van bezoek tot unpacking experience en herhaalaankoop.
  • Meer controle over hoe producten worden gepresenteerd en welke prijzen ze krijgen.
  • De merkwaarde en -voorkeur opbouwen en vergroten.
  • Waardevolle consumentendata als clicks, conversie, zoekgedrag in eigen beheer.
  • Beter en sneller testen, leren en nieuwe proposities op de markt brengen.
  • Relatie met en vertrouwen bij de consument opbouwen.
  • Hogere marges en hogere omzet.
Neem de controle over de keten en merkbeleving weer terug

Meer weten over hoe je D2C succesvol in kan zetten voor jouw onderneming?

Neem contact op Download D2C ebook
experius-staand-onderdeel_van_hh_wit
Newtonlaan 271
3584 BH Utrecht
Nederland
0308200238
info@experius.nl
Experius
  • Over ons
  • Cases
  • Diensten
  • Vacatures
  • Technologie
  • Privacyverklaring
Technologie
  • PWA
  • Magento
  • Shopware
  • BigCommerce
  • PIM
  • Marketing Automation
Blijf op de hoogte

Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.

©2021 Experius - Onderdeel van Happy Horizon