Experius_logo_color
logo-black
  • Diensten
    • Inzicht en strategie
      • Merk en merkbeleving
    • Concept en prototyping
      • UX / UI Design
    • Development en implementatie
    • Optimalisatie en groei
      • Online Marketing
      • Marketing Automation
  • Technologie
    • Magento - Adobe webshop
    • Shopware webshop
    • BigCommerce webshop
    • Headless webshop
      • Progressive Web Apps (PWA)
    • Akeneo PIM Systeem
  • Ons werk
  • Over ons
    • Team
    • Sfeerimpressie
    • Cultuur
    • Partners
    • Kijk op Commerce Magazine
    • Mage2Gen - Module creator
  • Markten
    • B2B Webshop
    • B2C Webshop
    • D2C Webshop
  • Werken bij
  • Blog
Druk op Enter om te zoeken of op ESC om te sluiten.
Contact
  • Home
  • Inzicht en strategie
  • Merk en merkbeleving
Wij weten waarom

Merk & merkbeleving

Een sterk merk creëert een positief gevoel bij klanten. Wij ontwikkelen krachtige merkidentiteiten en scherpen bestaande merken aan, om dit vervolgens door te vertalen naar de juiste online en offline ervaring. De elementen zoals we ze samen gaan vaststellen, vind je hier op een rij. 

Weten hoe het is om je klant op elk touchpoint een goed gevoel te geven?

Positioneren van je merk

Positie kiezen, daar begint het. Dit is het fundament van jouw merk. Wat maakt jullie uniek? Door te doorgronden waar jouw merk voor staat en wat het onderscheidend vermogen is, kunnen we richting geven aan hoe je het merk naar buiten en naar binnen presenteert. 

  • Why: waarom bestaat jullie organisatie?
  • How: wat is jullie onderscheidend vermogen?
  • What: welke producten en/of diensten verkopen jullie?
Why-how-what-merk

De kracht van een goede identiteit

Building Arch
Fundament neerleggen

Het nemen van beslissingen gaat makkelijker als je weet waarom je bestaat en wat je drijfveren zijn.

Line-1
Sterke visuele identiteit

Help je klanten je merk makkelijker te herkennen en te begrijpen.

Line-2
Creëer merkvoorkeur

Zorg dat jij als merk waarde toevoegt en top-of-mind bent bij bestaande, maar ook potentiële klanten.

Device Mobile-1
Vertaalslag naar digital commerce

De identiteit vertaald en afgestemd op de klantreis van jouw klanten.

Mentale merkidentiteit

De mentale elementen waaruit het merk is opgebouwd zorgen voor de juiste associaties in het brein van jouw (potentiële) klanten. We geven intern de juiste richting aan het gedrag van jouw medewerkers. Ook wel: het merk DNA.

  • Merkvisie: jouw visie op de markt en de gewenste positie van het merk daarin.
  • Merkmissie: de interne opdracht om de merkvisie met elkaar te realiseren.
  • Merkwaarden: wat maakt het merk waardevol voor de klant en waar kunnen ze zich mee identificeren.
  • Merkpersoonlijkheid: het karakter en archetype van het merk.
  • Merkbelofte: de samenvatting van het merk in één zin.

Visuele merkidentiteit

De visuele identiteit is de visuele vertaling van de mentale identiteit. Het is een samenhangend geheel van logo, typografie, kleur, vormen, beeld en zelfs het interieur van je winkel of kantoor. Een duidelijke vastgestelde merkidentiteit (visueel en mentaal) maakt het eenvoudiger ontwerpkeuzes te maken. Het helpt klanten jouw merk makkelijker te laten herkennen en begrijpen. Zo creëer je een emotionele verbinding met je doelgroep. We kijken samen waar de schoen wringt: moet het merk visueel op de schop of kunnen we door een aantal zaken aan te scherpen weer fris, modern en consistent voor de dag komen?

Onze aanpak

Onze marketing & branding strategen gaan samen met jou en jouw team aan de slag met het ontwikkelen van een onderscheidende merkidentiteit. Dit doen we aan de hand van interactieve sessies, waarin we door middel van inzichten in de doelgroep, de organisatie en de markt de merkelementen gaan aanscherpen of neerzetten. Vervolgens zorgen we voor de visuele doorvertaling naar online: het e-commerce platform. Waar nodig nemen we ook de content en online campagnes mee. Samen maken we op elk moment de juiste impact, zodat jouw doelgroep precies ervaart wat jouw onderscheidende waarde is.   

Ilse_Buter
Ilse Büter

Marketing Strateeg

ilse.buter@experius.nl
030-8200238

Simone_de_Zeeuw
Simone de Zeeuw

Creatief Strateeg & UX Designer

simone.dezeeuw@experius.nl
030-8200238

experius-staand-onderdeel_van_hh_wit
Newtonlaan 271
3584 BH Utrecht
Nederland
0308200238
info@experius.nl
Experius
  • Over ons
  • Cases
  • Diensten
  • Vacatures
  • Technologie
  • Privacyverklaring
Technologie
  • PWA
  • Magento
  • Shopware
  • BigCommerce
  • PIM
  • Marketing Automation
Blijf op de hoogte

Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.

©2021 Experius - Onderdeel van Happy Horizon