Experius sluit zich aan bij de Happy Horizon groep!

Geschreven door Ilse Büter,

16 juni 2021

Met trots mogen we een belangrijke verandering en mijlpaal in het bestaan van Experius melden: wij sluiten ons aan bij de Happy Horizon groep! Een stap waar we ontzettend blij mee zijn en je graag meer over vertellen: waarom en wat dit betekent. 

Lees verder

Experius oplossing: klantspecifieke prijzen

Geschreven door experius,

20 mei 2021

Online verkopen aan zakelijke klanten = klantspecifieke prijzen. Een situatie als deze komt vaak voor: je hebt 2000 producten en 500 klanten, dat betekent dat je minimaal 2000 x 500 aantal klantspecifieke prijzen moet maken. Laat staan dat je ook nog acties wilt gaan inzetten. Dit kan en moet efficiënt te regelen zijn, zonder dat de ervaring op de webshop er onder lijdt. ...

Lees verder

Akeneo PIM 5.0: Tell me more!

Geschreven door Casper Verhorst,

21 april 2021

De nieuwste release van Akeneo is beschikbaar: Akeneo PIM 5.0. In het afgelopen jaar is er flink geïnnoveerd met als resultaat 70 nieuwe features! In dit blog geven we een overzicht van de meest belangrijke features en verbeteringen voor jou als klant, maar ook als je simpelweg geïnteresseerd in bent in product information management.

Lees verder

Korte lijntjes op afstand - in 6 maanden een nieuw NEN.nl via Scrum

Geschreven door Ilse Büter,

22 maart 2021

Midden in de eerste lockdown ging het e-commerce project met NEN van start: één van de grootste projecten uit de historie van Experius, op afstand realiseren en dat binnen 6 maanden. Een compleet nieuw platform, op basis van Magento Commerce Cloud. De werkwijze die we hiervoor uit de kast trokken is Scrum, een agile werkmethode waar ‘klant’ en ‘waarde’ centraal staan. 

Lees verder

dotdigital komt met nieuwe SMS functionaliteiten voor marketing

Geschreven door Casper Verhorst,

22 maart 2021

  SMS old school? Nee dus: e-commerce SMS is een laagdrempelige manier waarmee je snel en succesvol een boodschap onder de aandacht kan brengen bij jouw klanten. En het is ook nog eens effectief! Nog maar weinig e-commerce bedrijven spelen op het mobile first verhaal in door SMS Marketing te omarmen. Toch liegen de cijfers er niet om, uit onderzoek blijkt dat SMS een open ...

Lees verder

Stop er maar mee: de 7 fouten die je in e-commerce in 2021 niet meer moet maken

Geschreven door experius,

11 maart 2021

Jij weet het als geen ander: het afgelopen jaar is digitalisering in de hoogste versnelling gezet. E-commerce groeit als kool en de toenemende concurrentie maakt het niet eenvoudiger om producten online te verkopen. Wie actief is in e-commerce kan er niet omheen: de e-commerce trends en ontwikkelingen voor 2021. Dat lees je hier niet. 

Lees verder

B2B vs. B2C: de techniek

Geschreven door experius,

9 maart 2021

Een B2B e-commerce platform heeft andere technische eisen dan een B2C webshop. De integratie met verschillende systemen, de manier van orderverwerking en de verzending & retour mogelijkheden verschillen in techniek tussen B2B en B2C.

Lees verder

Experius Performance Pack: Hoe werkt Critical CSS?

Geschreven door Floris Schreuder,

8 maart 2021

TECH UPDATE | In ons vorige blog  over Fastly, onderdeel van ons Performance Pack voor Magento, hebben we het gehad over hoe deze service ervoor zorgt dat de website zo snel mogelijk bij jouw bezoekers aankomt. Alleen Fastly is niet genoeg, we moeten ook optimaliseren wat er dan precies in dit proces gebeurt. In deze blog gaan we in op de vraag: hoe helpen we de browser ...

Lees verder

Alumio en Experius: een optimale integratie

Geschreven door Ilse Büter,

22 februari 2021

Een goede integratie van het toenemende aantal systemen in het e-commerce landschap is een belangrijke factor voor groei, maar tegelijkertijd de grootste uitdaging voor veel bedrijven. Met het partnership tussen Alumio en Experius wordt meer flexibiliteit en een versnelde time to market van systeemintegraties mogelijk voor e-commerce ondernemingen.

Lees verder

Mail marketing@experius.nl

Phone 030-8200238