Header_Adobe-Sensei_Magento_2

De eerste koppeling voor Adobe Commerce Cloud is aangekondigd op Magento Imagine 2019, namelijk: de koppeling tussen Magento Commerce en Adobe Sensei. We vertellen je meer over deze innovatieve toevoeging in Artificial Intelligence en wat je er mee kan in jouw webshop!

 

Wat is Adobe Sensei?
Adobe Sensei is één van de diensten uit het ‘Experience platform’. Het is een Artificial Intelligence (AI) product wat als doel heeft de klantervaring te verbeteren. AI is al bijna niet meer uit ons leven weg te denken en wordt voor e-commerce ook steeds belangrijker. Zo kunnen klanten door middel van kunstmatige intelligentie sneller vinden waar ze naar op zoek zijn. Dit kan bijvoorbeeld door een gepersonaliseerd productaanbod of productaanbevelingen.

 

Product aanbevelingen in Magento door middel van Adobe Sensei
Verwacht wordt dat later dit jaar ‘Adobe Sensei’ beschikbaar is voor Magento Commerce klanten. Hiermee krijgen ze toegang tot de SaaS-service: ‘Magento Product Recommendations’. Met deze service kunnen productaanbevelingen worden weergegeven op basis van het eerdere gedrag in de winkel. De productaanbevelingen kunnen via de Magento-backend op basis van verschillende punten optimaal worden aangepast.

 

Productherkenning in Magento door middel van Adobe Sensei
Het is ook mogelijk om met behulp van ‘Adobe Sensei’ in Magento, afbeeldingen te structureren. Op basis van gegevens die bekend zijn in Magento gaat ‘Adobe Sensei’ op zoek naar bijbehorende informatie. Zo wordt het werken in de backend van Magento makkelijker gemaakt. Met de productherkenning kan ‘Adobe Sensei’ onder andere op basis van een afbeelding van een kledingstuk op zoek gaan naar soortgelijke afbeeldingen. De gevonden afbeeldingen kunnen daarna direct gekoppeld worden in de webshop.

 

Hoe zat het ook al weer met de integratie van Magento Commerce Cloud?
Alweer een jaar geleden werd Magento onderdeel van Adobe en iets later werd Magento opgenomen in de 'Adobe Experience Cloud'. Adobe Experience Cloud bestaat uit meerdere producten van Adobe die samen te gebruiken zijn. Deze producten of tools zijn er samen op gericht om de ultieme winkelervaring te bieden. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen vier verschillende categorieën: Advertising, Analytics, Marketing en de nieuwste categorie Commerce. Binnen deze vier categorieën zijn er koppelingen met elkaar en met het onderliggende ‘Adobe Experience platform’. Omdat de Commerce Cloud, waar Magento zich in bevindt, de nieuwste categorie is in de 'Adobe Experience Cloud' wordt er nog hard gewerkt aan de koppelingen met de andere categorieën en het ‘Experience platform’.

 

adobe experience cloud

 

Toekomstige uitbreiding: Adobe Analytics voor Magento
Naast de integratie met ‘Adobe Sensei’, komen er ook nieuwe mogelijkheden beschikbaar om je webshop te analyseren. Binnenkort wordt namelijk ook ‘Adobe Analytics’ geïntroduceerd voor Magento. Het is dan mogelijk om de gegevens van een Magento webshop nog beter en uitgebreider te analyseren met behulp van AI-algoritmen.

 

Wij vertellen je graag meer over de verschillende e-commerce oplossingen die Magento samen met Adobe te bieden heeft. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met één van onze e-commerce specialisten.