Experius_logo_color
logo-black
  • Diensten
    • Inzicht en strategie
      • Merk en merkbeleving
    • Concept en prototyping
      • UX / UI Design
    • Development en implementatie
    • Optimalisatie en groei
      • Online Marketing
      • Marketing Automation
  • Technologie
    • Magento - Adobe webshop
    • Shopware webshop
    • BigCommerce webshop
    • Headless webshop
      • Progressive Web Apps (PWA)
    • Akeneo PIM Systeem
  • Ons werk
  • Over ons
    • Team
    • Sfeerimpressie
    • Cultuur
    • Partners
    • Kijk op Commerce Magazine
    • Mage2Gen - Module creator
  • Markten
    • B2B Webshop
    • B2C Webshop
    • D2C Webshop
  • Werken bij
  • Blog
Druk op Enter om te zoeken of op ESC om te sluiten.
Contact
  • Home
  • Blog
June 08, 2020

De toekomst van ecommerce is hier! (eBook)

magento , pwa , ux , d2c

Door Ilse Büter

Blijf niet achter! Het tempo waarmee ecommerce verandert is sneller dan ooit.  Consumenten en kopers verwachten excellente en snelle shopping ervaringen, nu zij meer en meer de voordelen van ecommerce ontdekken is de kans klein dat ze helemaal teruggaan naar hun oude shopping gedrag. Lees in dit exclusieve eBook 'The Future is Now' de trends die je volgens ons en andere innovatieve partners van Magento absoluut niet mag missen. 

 


““Kopers in B2B, B2C, and D2C willen dezelfde superieure gebruikerservaring op elk kanaal waar ze shoppen. Voor superieure ervaringen kun je niet om headless ecommerce en progressive web apps heen". 

 

Magento Future is Now

 

De toekomst is hier.

De luxe om te plannen voor wat er komen gaat, hebben veel e-commerce ondernemingen niet. En door de huidige situatie rondom Corona is dit nog maar eens pijnlijk duidelijk geworden. De snelheid waarmee de online wereld en het gedrag van consumenten verandert, lijkt maar niet te vertragen. 

 

Segmenten van klanten die traditioneel veel offline shoppen, zien nu de voordelen van online shopping en er is een grote kans dat ze niet (helemaal) terug gaan naar hun oude koopgedrag. Denk hierbij aan B2B kopers, maar ook veel B2C kopers uit segmenten als Home & Garden en Health & Beauty hebben e-commerce gevonden als 'veilig' kanaal om in deze tijd hun aankopen te doen. De verwachting is dat consumenten en zakelijke kopers steeds vaker via online hun aankopen willen gaan doen. 

 

De digitale ervaring van gebruikers is daarom nóg belangrijker geworden. Wat biedt jij jouw gebruikers met jouw online verkoopkanaal en loop je al voorop als het gaat om die ervaring? De concurrentie staat ook niet stil en dus moet je wel mee met alle veranderingen en de trends. Want de toekomst is niet ver weg, het gebeurt nu al. 

 

Een aantal highlights uit het rapport: 

 

 

 

Een superieure gebruikerservaring (met web apps)

In de B2B markt eisen steeds meer gebruikers dezelfde ervaring in webshops die ze bij B2C gewend zijn. Eén van de mogelijkheden om deze ervaring te bieden is door middel van Headless Commerce in combinatie met progressive web apps. Door de razendsnelle laadtijd van de web app en de mogelijkheid om de webshop als app te downloaden op je mobiele telefoon, is de noodzaak om naast een webshop apart een app te laten ontwikkelen verdwenen. Want de web app biedt 2-in-1! Deze technologie is geen toekomstmuziek, maar het is er al en het werkt. Als je vandaag al wilt verkopen op het platform van de toekomst, dan zitten jij en jouw klanten goed! 

 

 

 

Verschuiving in de keten naar D2C (direct-to-consumer)

Naast veranderingen aan de kant van de gebruiker, zien we ook dat traditionele kanalen en pijplijnen veranderen. Merken en fabrikanten die voorheen via retailers hun verkoop lieten verlopen, kiezen er vaker voor om direct aan consumenten te gaan verkopen (D2C). Zo krijgen ze meer inzicht in wat deze consumenten belangrijk vinden en hebben ze veel meer invloed op de beleving van het merk. Lees meer over hoe je als B2B onderneming de stap maakt naar D2C in het artikel van collega Yannick. 

 

 

 

 

Personalisatie door visual search

De consument van nu toont steeds meer interesse in het gebruik van 'visual search' en afbeeldingsherkenning om zo nieuwe merken en producten te ontdekken. Dit wordt gedreven voor machine learning technologie en biedt grote kansen aan B2C organisaties en D2C merken om een diepere connectie te maken met hun kopers, door hen eenvoudig te laten vinden wat ze zoeken. Onze partner Nosto vertelt er in dit eBook meer over (pagina 18 en 19)!

 

 

Gratis en exclusief toegang tot het rapport The Future is Now van Magento? 

Of lees meer over web apps op de Progressive Web App pagina.

Alle blogs
Auteur
Ilse Büter

ilse.buter@experius.nl

Misschien vind je dit ook leuk
Digital Commerce Event - meld je nu gratis aan
Digital Commerce Event - meld je nu gratis aan
Shopware 6 vs Magento 2
Shopware 6 vs Magento 2
Experius bouwt samen met Happy Horizon verder op succesvol fundament met nieuwe Managing Director
Experius bouwt samen met Happy Horizon verder op succesvol fundament met nieuwe Managing Director

experius-staand-onderdeel_van_hh_wit
Newtonlaan 271
3584 BH Utrecht
Nederland
0308200238
info@experius.nl
Experius
  • Over ons
  • Cases
  • Diensten
  • Vacatures
  • Technologie
  • Privacyverklaring
Technologie
  • PWA
  • Magento
  • Shopware
  • BigCommerce
  • PIM
  • Marketing Automation
Blijf op de hoogte

Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.

©2021 Experius - Onderdeel van Happy Horizon