Experius_logo_color
logo-black
  • Diensten
    • Inzicht en strategie
      • Merk en merkbeleving
    • Concept en prototyping
      • UX / UI Design
    • Development en implementatie
    • Optimalisatie en groei
      • Online Marketing
      • Marketing Automation
  • Technologie
    • Magento - Adobe webshop
    • Shopware webshop
    • BigCommerce webshop
    • Headless webshop
      • Progressive Web Apps (PWA)
    • Akeneo PIM Systeem
  • Ons werk
  • Over ons
    • Team
    • Sfeerimpressie
    • Cultuur
    • Partners
    • Kijk op Commerce Magazine
    • Mage2Gen - Module creator
  • Markten
    • B2B Webshop
    • B2C Webshop
    • D2C Webshop
  • Werken bij
  • Blog
Druk op Enter om te zoeken of op ESC om te sluiten.
Contact
  • Home
  • Blog
May 20, 2021

Experius oplossing: klantspecifieke prijzen

b2b , magento , webshop , module

Door Yannick Röling

Online verkopen aan zakelijke klanten betekent klantspecifieke prijzen. Je maakt afspraken met jouw klanten en die moeten terugkomen in de B2B webshop of op het bestelplatform. Een situatie als deze komt vaak voor: je hebt 2000 producten en 500 klanten, dat betekent dat je minimaal 2000 x 500 aantal klantspecifieke prijzen moet maken. Laat staan dat je ook nog acties wilt gaan inzetten. Dit kan en moet efficiënt te regelen zijn, zonder dat de ervaring op de webshop er onder lijdt. Daarvoor ontwikkelden wij deze oplossing, geschikt voor een groot assortiment en flexibel. Alle informatie wordt opgehaald uit de koppeling met het ERP systeem.

Hoe complexer de afspraken en hoe persoonlijker je de prijzen wilt maken, hoe meer resources je vraagt van het e-commerce systeem. Magento kan deze resources bieden, maar dit betekent wel dat de webshop veel trager wordt. En dat past niet bij jullie B2B e-commerce strategie.


Onze klantspecifieke prijzen oplossing is geschikt voor een groot assortiment en flexibel: alle mogelijke combinaties zijn toe te passen: prijslijsten, prijsgroepen, afspraken per klant en acties per klant. Omdat we dit op de plank hebben liggen kunnen we het snel bouwen, maar het blijft maatwerk. Want wat onze klanten willen met klantspecifieke prijzen, zit niet out-of-the-box in Magento. 

 

Alle informatie wordt opgehaald uit de koppeling met het ERP systeem en die koppeling is met veel verschillende ERP systemen te leggen (bijvoorbeeld : Exact Online, Mamut, Exact Globe of Navision). 

En voor jou? Voor jou is het een kwestie van prijzen aanpassen in jullie eigen administratiesoftware of ERP. En als er een nieuwe B2B klant zich aandient, kun je ook de prijsafspraken met die organisatie snel toevoegen.

Met deze oplossing zorgen we er voor dat klantspecifieke prijzen snel en betrouwbaar werken en dat jouw B2B webshop snel is en blijft.

 

Wil je meer informatie over deze oplossing voor klantspecifieke prijzen? Neem dan contact met mij op!

Alle blogs
Auteur
Yannick Röling

yannick@experius.nl

Misschien vind je dit ook leuk
7 tips om jouw klant in het laatste kwartaal te verleiden
7 tips om jouw klant in het laatste kwartaal te verleiden
Limitless evolution: Shopware lanceert nieuw portfolio
Limitless evolution: Shopware lanceert nieuw portfolio
Hoe hosting partner Hypernode bijdraagt aan jouw online succes.
Hoe hosting partner Hypernode bijdraagt aan jouw online succes.

experius-staand-onderdeel_van_hh_wit
Newtonlaan 271
3584 BH Utrecht
Nederland
0308200238
info@experius.nl
Experius
  • Over ons
  • Cases
  • Diensten
  • Vacatures
  • Technologie
  • Privacyverklaring
Technologie
  • PWA
  • Magento
  • Shopware
  • BigCommerce
  • PIM
  • Marketing Automation
Blijf op de hoogte

Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.

©2021 Experius - Onderdeel van Happy Horizon