Service Design Thinking: de methode voor superieure gebruikerservaringen

Die superieure gebruikerservaring kun je pas creëren als je weet wat de wensen en behoeften van je klanten zijn. Service Design Thinking helpt je om uiteindelijk loyalere klanten te creëren.

Service Design Thinking voor een e-commerce platform of webshop houdt in dat de klantreis van jouw klanten als basis neemt voor hoe de oplossing er uit komt te zien om deze zo goed mogelijk op elkaar te laten aansluiten. Wij ontwerpen samen met jou een optimale klantbeleving en onderscheidende momenten in de klantreis.

Experius ontwerpt webshops op basis van: 

  • Klantbehoeften in plaats van de interne behoeften van de eigen onderneming
  • Een zo efficiënt mogelijk aankoopproces
  • Input van (eind)gebruikers
  • Samenwerken met relevante interne en externe stakeholders
  • Iteraties en feedback: samen bedenk je verbeteringen en deze voer je direct door

 

Service Design Thinking: ook voor mijn organisatie? 

Starten met service design thinking voor jouw (nieuwe) webshop of e-commerce platform is vooral interessant als je: 

  • informatie wil verzamelen om jouw e-commerce strategie aan te scherpen 
  • resultaten wilt zien hoe jouw huidige e-commerce oplossing presteert op het gebied van conversie en gebruikersgemak.
  • de loyaliteit van jouw klanten wilt verbeteren
  • een design zoekt dat aansluit bij de klantreis en bij de functionaliteit, als één geheel