Oblique

Omnichannel Fashion experience

DE UITDAGING

Oblique verkoopt in haar winkel in Utrecht kleding en schoenen voor liefhebbers en fans van premium brand clothing. Hoe vertaal je de beleving binnen deze premium store naar een online web experience en andersom: de online voorbijganger, die vooral via mobiel de shop bezoekt, verleiden om de winkel een bezoek te brengen.

“Het werken met Experius hebben wij als zeer prettig ervaren, met name door het prettige contact met het team. Qua design hebben wij een enorme sprong weten te maken, Ook zijn al onze wensen technisch gerealiseerd tot een mooi eind resultaat!”

Guus van de Staak
E-commerce manager

DE OPLOSSING

Drie van de vier bezoekers brengt online een bezoek via zijn mobiele telefoon.

Mobile first is daarom de aanpak geweest in dit Design traject, waarbij Experius en nieuw ontwerp, inclusief interactie en werkend template heeft gerealiseerd.

Omnichannel beleving

Oblique is een onderdeel binnen het netwerk van offline en online winkels. De integratie met het kassasysteem zorgt er voor dat productinformatie, voorraadstatus en orderverwerking gestroomlijnd verloopt. Interne voorraadstromen zijn in alle winkels inzichtelijk, voorraden worden direct met de online winkels gedeeld. Zowel offline als online is daarmee alle informatie direct beschikbaar en altijd up-to-date.

Baanbrekend design

Zodra je de winkel van Oblique binnen stapt ervaar je de exclusiviteit en kwaliteit van de producten. Premium, high-end merken met uiteraard het bijbehorende prijskaartje. Hoe vertaal je die luxe naar een online omgeving en worden klanten net zo verliefd op de producten op het web als in de winkel? Een maatwerk design en template dat aansluit bij het premium brand Oblique maakt de vertaling van offline naar online mogelijk.

UX voor mobiel gebruik

Drie van de vier online gebruikers maakt gebruik van een smartphone of tablet om de webshop te bekijken. Daarom is er voor gekozen om vanuit de mobiele gebruiker het design- en frontend traject te benaderen. Het resultaat is dat mobiel niet een versimpelde weergave van de desktop versie is geworden, maar juist alle kenmerkende stijlelementen en functionaliteiten bevat. Mobiele bezoekers profiteren daarmee van de meest optimale user experience voor hun device.

Oblique is een van de premium labels van Eleganza. Met 5 winkels in Utrecht, Hilversum en Laren en een online platform dat integreert met alle vestigingen kunnen klanten zowel offline als online terecht voor high-end designer brands. De introductie van het nieuwe merk Oblique en de bijbehorende, unieke webshop volgde na onze eerste succesvolle samenwerking: Eleganza. Alle samenwerkingen kenmerken zich door nauwe samenwerking, oog voor detail en grote ambitie. En dat zien we terug in de enorme groei van Eleganza en Oblique de afgelopen jaren, zowel offline als online.

VERGELIJKBARE CASES

CAKESUPPLIES
CAKESUPPLIES
Bekijk deze case
OXFAM NOVIB
OXFAM NOVIB

Met de nieuwe shop maakt Oxfam Novib van een simpele webshop een waar content platform, waar bezoekers geïnspireerd en gemotiveerd worden om samen goed te doen.

Bekijk deze case
REISARTIKELEN
REISARTIKELEN
Bekijk deze case

GEÏNTERESSEERD?

Neem contact met ons op:

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Yannick Röling

E-commerce Consultant

030-8200238
yannick@experius.nl

Niels de Weger

Klantcoordinator

030-8200238
niels@experius.nl