Hagro

Mobile-first B2B sales platform

DE UITDAGING

“Sinds eind 2015 speelden wij al met de gedachte om onze webshop mobielvriendelijk te maken. Dat jaar vond er namelijk een verdubbeling plaats in het mobiel gebruik van onze webwinkel.”, zegt Dirk de Groot, IT-Manager bij Hagro.

“Navraag leerde ons toen al dat dit een vrij ingrijpend project zou gaan worden. “

“De mensen bij Experius zullen best een keer moe geworden zijn van ons, maar wij nooit van hen!”

DIRK DE GROOT
‎IT Manager

DE OPLOSSING

“Na lang wikken en wegen over de kosten en verschillende alternatieven, die uiteindelijk altijd een compromis vormden ten koste van het gebruikersgemak, hebben we een jaar later de knoop doorgehakt. Het werd een volledig responsive ontwerp, in een nieuwe huisstijl, vanaf de grond opnieuw opgebouwd door Experius.”

Optimaal voor mobiel

“Al vanaf de eerste design sessie, waarin Experius ons team diverse grafische voorbeelden toonde en ons vroeg om deze (op CSI-achtige wijze) te rangschikken op een glazen wandpaneel, waren wij zeer onder de indruk van het enthousiasme, kritisch denkvermogen en de expertise van de ‘Experianen’.”

Snel live en doorontwikkelen

“Maar, daden spreken luider dan woorden. Feit: al na 5 weken stond er een werkend concept op de testomgeving, dat ook nog eens écht goed aansloot bij de wensen van ons bedrijf. Hierna volgde een intensief samenwerkingstraject van testen, verbeteren en optimaliseren.

Moeizaam? Echt niet!”

Klantwaarde door samenwerking

“Wij werden ondersteund door capabele Experius programmeurs en designers die meedenken en er alles aan doen om het resultaat naar onze wens vorm te geven. En wensen had ons team genoeg…

Het project ging eind 2016 officieel van start en in nog geen 4 maanden was onze mobielvriendelijke webshop in de lucht. Door de fijne samenwerking en expertise van Experius viel het aantal bestede
uren bovendien ruim binnen de inschatting en zelfs 25% onder het aangegeven maximum. Onze verwachtingen zijn op alle fronten overtroffen; zo spreken wij met recht van een geslaagd project!

Het eindresultaat mocht er zijn: Experius was er trots op en wij des te meer.”

K Verschillende producten
% Mobiele bezoekers
% Mobiele conversie
% Omzetstijging

Hagro Precisie B.V. is een begrip in de markt. Een echt familiebedrijf dat in 1969 is opgericht door Harrie de Groot. Een trots bedrijf dat inzet op langdurige relaties en gebouwd is op wederzijds vertrouwen en begrip. Een perfecte match voor Experius als e-commerce partner.

VERGELIJKBARE CASES

FACILITY TRADE GROUP
FACILITY TRADE GROUP
Bekijk deze case
OXFAM NOVIB
OXFAM NOVIB
Bekijk deze case
CAKESUPPLIES
CAKESUPPLIES
Bekijk deze case

GEÏNTERESSEERD?

Neem contact met ons op:

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Yannick Röling

E-commerce Consultant

030-8200238
yannick@experius.nl