Blijf niet achter! Het tempo waarmee ecommerce verandert is sneller dan ooit.  Consumenten en kopers verwachten excellente en snelle shopping ervaringen, nu zij meer en meer de voordelen van ecommerce ontdekken is de kans klein dat ze helemaal teruggaan naar hun oude shopping gedrag. Lees in dit exclusieve eBook 'The Future is Now' de trends die je volgens ons en andere innovatieve partners van Magento absoluut niet mag missen. 

““Kopers in B2B, B2C, and D2C willen dezelfde superieure gebruikerservaring op elk kanaal waar ze shoppen. Voor superieure ervaringen kun je niet om headless ecommerce en progressive web apps heen". 

 

De toekomst is hier.

De luxe om te plannen voor wat er komen gaat, hebben veel e-commerce ondernemingen niet. En door de huidige situatie rondom Corona is dit nog maar eens pijnlijk duidelijk geworden. De snelheid waarmee de online wereld en het gedrag van consumenten verandert, lijkt maar niet te vertragen. 

Segmenten van klanten die traditioneel veel offline shoppen, zien nu de voordelen van online shopping en er is een grote kans dat ze niet (helemaal) terug gaan naar hun oude koopgedrag. Denk hierbij aan B2B kopers, maar ook veel B2C kopers uit segmenten als Home & Garden en Health & Beauty hebben e-commerce gevonden als 'veilig' kanaal om in deze tijd hun aankopen te doen. De verwachting is dat consumenten en zakelijke kopers steeds vaker via online hun aankopen willen gaan doen. 

De digitale ervaring van gebruikers is daarom nóg belangrijker geworden. Wat biedt jij jouw gebruikers met jouw online verkoopkanaal en loop je al voorop als het gaat om die ervaring? De concurrentie staat ook niet stil en dus moet je wel mee met alle veranderingen en de trends. Want de toekomst is niet ver weg, het gebeurt nu al. 

Een aantal highlights uit het rapport: 

Een superieure gebruikerservaring (met web apps)

In de B2B markt eisen steeds meer gebruikers dezelfde ervaring in webshops die ze bij B2C gewend zijn. Eén van de mogelijkheden om deze ervaring te bieden is door middel van Headless Commerce in combinatie met progressive web apps. Door de razendsnelle laadtijd van de web app en de mogelijkheid om de webshop als app te downloaden op je mobiele telefoon, is de noodzaak om naast een webshop apart een app te laten ontwikkelen verdwenen. Want de web app biedt 2-in-1! Deze technologie is geen toekomstmuziek, maar het is er al en het werkt. Als je vandaag al wilt verkopen op het platform van de toekomst, dan zitten jij en jouw klanten goed! 

Verschuiving in de keten naar D2C (direct-to-consumer)

Naast veranderingen aan de kant van de gebruiker, zien we ook dat traditionele kanalen en pijplijnen veranderen. Merken en fabrikanten die voorheen via retailers hun verkoop lieten verlopen, kiezen er vaker voor om direct aan consumenten te gaan verkopen (D2C). Zo krijgen ze meer inzicht in wat deze consumenten belangrijk vinden en hebben ze veel meer invloed op de beleving van het merk. Lees meer over hoe je als B2B onderneming de stap maakt naar D2C in het artikel van collega Yannick. 

Personalisatie door visual search

De consument van nu toont steeds meer interesse in het gebruik van 'visual search' en afbeeldingsherkenning om zo nieuwe merken en producten te ontdekken. Dit wordt gedreven voor machine learning technologie en biedt grote kansen aan B2C organisaties en D2C merken om een diepere connectie te maken met hun kopers, door hen eenvoudig te laten vinden wat ze zoeken. Onze partner Nosto vertelt er in dit eBook meer over (pagina 18 en 19)!

 

Gratis en exclusief toegang tot het rapport The Future is Now van Magento? 

Je download het rapport via deze pagina en krijg exclusief toegang tot de laatste kennis en informatie over e-commerce!

Of lees meer over web apps op de Progressive Web App pagina.

 

 

Ilse Büter

Head of Marketing

Mail ilse.buter@experius.nl 

Phone 030-8200238