magento imagine 2018

Dag twee van Magento Imagine zit er alweer op! Wederom een boeiende en indrukwekkende dag met als hoogtepunt de internationale erkenning van onze eigen developer Lewis Voncken als Top Core Contributor voor de Magento Community 2017Benieuwd naar de belangrijkste learnings van deze dag? Lees vooral verder.

 

1. HOW ORDER MANAGEMENT POWERS 5-STAR CUSTOMER EXPERIENCE
Sprekers: Ashley MacPherson en Jennifer Small (Solutions Consultants Magento) 

Order management is de tool van Magento voor retailers en brengt de voorraadlocaties samen met de vele kanalen waarin klanten aankopen willen doen en waar voorraadinformatie nodig is. Dit varieert van fysieke locaties tot klantenservice die klanten te woord staat via de telefoon. De grote toevoeging van Magento Order Management is de logica om te bepalen welke voorraden worden aangesproken voor iedere order of voor een grote groep van orders. Magento Source Inventory (MSI) kan hier op inhaken door de logica van Magento Order Management te gebruiken bij het bepalen van de verzending.

Belangrijkste learning:
De verwachting van consumenten wordt steeds hoger. Daar waar we 5 jaar geleden al revolutionair waren als we binnen 3 dagen een order konden versturen, krijgen klanten met Amazon Prime hun order gratis dezelfde dag nog bezorgd. Dit is waar de nieuwe generatie mee opgroeit en hun basis verwachting ligt, denk aan:

  • Same day delivery (binnen 24 uur)
  • SMS updates
  • Specifieke, meerdere order updates

Wat maakt een fantastische klantervaring?

  1. Toegankelijkheid: inzicht in klantinformatie, inzicht in voorraden.
  2. Consistentie: Alle informatie moet op alle kanalen beschikbaar en hetzelfde zijn.
  3. Transparantie: De data die je hebt moet voor iedereen beschikbaar zijn. Denk aan de medeweker in de winkel die ook snapt welke producten jij graag koopt of op je wensenlijst hebt staan.

Wat als je het niet goed doet?

  • 95% deelt een negatieve klantervaring op social media.
  • 34% vermijdt een organisatie waar ze een slechte ervaring mee hebben voor minstens 2 jaar.
  • Een te grote voorraad aanhouden, 'nee' moeten verkopen en onnodige of omslachtige retouren (Deze kosten retailers in de VS 1,75 miljard dollar per jaar).

Hoe zou je dit probleem kunnen oplossen met Magento Order Management/wat zijn de functionaliteiten?

  • Magazijnen en winkelvoorraden combineren en door middel van  algoritmes automatisch de goedkoopste verzendoptie selecteren voor de order
  • Inzicht krijgen in de volledige voorraad van de organisatie, zowel in de voorkant als achterkant van Magento
  • Mobiele Point of Sale (met bijv. Ebizmarts) voor in winkels, zodat medewerkers en klanten inzicht krijgen in de voorraden binnen de hele organisatie
  • Complexe verzend stromen inregelen in Magento, bijvoorbeeld het aanmaken van customizable t-shirts waarvan eerst een sample wordt aangevraagd
  • Inzicht in de order flow, order status en het toevoegen van meerdere tussenliggende order statussen
  • Informatie voorziening naar de klant met e-mails en sms berichten

 

2. GETTING REAL ABOUT INTEGRATING MAGENTO WITH YOUR ERP SYSTEM

Spreker: Dr. Sam Bayer (CEO Corevist) 

De nummer 1 uitdaging van iedere B2B onderneming die aan de slag wil met e-commerce is integratie. Met meer dan 10 jaar ervaring vertelt Sam Bayer in deze sessie waar je rekening mee moet houden als het gaat om het integreren van je Magento webshop met ERP systemen.

Belangrijkste learnings:

  1. Doe de integratie eerst, wacht niet tot het einde.
  2. De complexiteit zit niet in de bouw zelf, maar in het onderhouden er van. Als een klant belt dat er iets mis is: waar begin je dan, waar ga je kijken om het probleem op te lossen?
  3. The Kimono effect: als je je Kimono (ERP systeem) open gaat doen voor de buitenwereld, kun je maar beter zorgen dat je er goed uit ziet.
  4. Maak altijd gebruik van webservices: synchroniseer zo weinig mogelijk data. Synchronisatie van data is niet schaalbaar, omdat synchronisatie tijd kost.
  5. Vertel je klant de hele waarheid: wees eerlijk over de eindprijs, vertel je exacte voorraad en verzendkosten. Wees niet bang voor concurrenten die deze informatie uit gaan lezen: het niet bieden van deze informatie aan je eigen klanten is veel schadelijker. Als je een klant een keer compleet verkeerde informatie geeft over voorraad gaan ze bellen met je klantenservice of erger: ze gaan kijken bij de concurrent.

De 4 belangrijkste als je e-commerce wilt integreren met ERP

  1. Als je niet hoeft te integreren, doe het dan niet. Het is complex, dus begin er niet aan als het niet nodig is.
  2. Als je wel wilt integreren en je wilt serieus aan de slag met e-commerce, ga dan ook serieus aan de slag. Verzamel al je stakeholders, maak een plan en zoek iemand met ervaring die je gaat begeleiden en álle requirements verzamelt
  3. Begin vanaf dag 1 met integratie, wacht niet tot het einde
  4. Maak álle kosten inzichtelijk. Van het voorbereiden, uitvoeren, onderhoud en door ontwikkelen.

 

erp systeem magento

 

3. THE STRENGTH OF MACHINE LEARNING: PRODUCT RECOMMENDATION AND BEYOND

Spreker: Anita Andrews (Director of Analytics Services Magento Commerce) 

Een van de zeer relevante onderwerpen is Artificial Intelligence en Machine Learning. Anita Drews, director of analytics services van Magento wist de aandacht van haar publiek vast te houden met haar presentatie over Machine Learning. Voor de belangrijkste learnings van deze sessie verwijzen wij je graag naar de uitgebreide blogpost van Datagrow!

 
4. THE 4 STAGES OF MARKETING MATURITY FOR SMALL BUSINESS MERCHANTS

Sprekers: Austin Deangelis (VP of Sales Springbot) en George Vlagos (Founder Oak Street Bootmakers) 

Marketing is één van de belangrijkste onderdelen van je bedrijf. Om goed marketing te kunnen voeren is het belangrijk dat je een strategie hebt: Je eigen stappenplan om je doelen te behalen. Door het inzetten van de juiste marketingstrategieën kan je je onderneming laten groeien. Voor veel zelfstandig en kleine ondernemers is het vaak lastig om tot de juiste strategie te komen. In deze sessie worden tips gegeven hoe je jouw marketing succesvol maakt.

Belangrijkste learnings: 

5 take-aways voor het management om marketing succesvol te maken

  1. Werk samen met andere teams
  2. Plaats een full-time marketeer in je organisatie
  3. Omarm user-generated content
  4. Experimenteer met automatisering*
  5. Meet je succes en deel dit met je organisatie

5 take-aways voor marketeers

  1. Monitor je data dagelijks
  2. Prioriteer en organiseer je kanalen
  3. Maak gepersonaliseerde klantervaringen
  4. Test, test, test
  5. Interview je klanten

*Achtergelaten winkelwagens is voor marketeers een van de eerste en meeste relevante automatiseringen om toe te passen. George Vlagos geeft aan dat bij Oak Street Bootmakers achtergelaten winkelwagen e-mails maar liefst 70% open rate hebben. En 10% van deze e-mails converteert ook; dat zijn 25 extra orders per dag met een orderwaarde van €300.

 

e-commerce marketing

 

5. MAGENTO BUSINESS INTELLIGENCE: LIVE CUSTOMER STORIES

Sprekers: Maya Zito (Manager MBI Analyst Team Magento Commerce), Benjamin Gordon (CTO & Co-Founder Cabinets.com), Timo Gührer (Head of International Strategy Riese & Müller) en Curtis Johanssen (Data Analyst Guideboat Company)

Magento BI (voormalig RJMetrics) is een Business Intelligence tool die geïntegreerd wordt met Magento en andere data bronnen om inzicht te geven in data en rapportages te maken. In deze sessie zijn een aantal gebruikers van Magento BI aan het woord die vertellen waarom ze het product gebruiken en wat voor nuttige informatie ze er uit halen.

Belangrijkste learning: 

Waar je Magento BI voor kan gebruiken:

  • Vergelijken van sales data van iedere dag met vorig jaar
  • E-mail rapportages die elke ochtend worden gedeeld met de vergelijking van dezelfde dag vorig jaar
  • Waterval analyses, bijvoorbeeld hoeveel orders terug zijn gekomen die in dezelfde periode nog verkocht kunnen worden
  • Validatie van data uit andere systemen, bijvoorbeeld het vergelijken van retouren uit het WMS en retouren die zijn aangemeld in Magento kan leiden tot inzicht in foutief ingeregelde software
  • Samenbrengen van meerdere databases op 1 locatie, zodat meerdere teams (sales, inkoop, customer support) inzicht krijgen in dezelfde data

De voordelen van Magento BI

  • Tijd besparen door Excel rapportages te vervangen met geautomatiseerde rapportages
  • Single source of truth: niet uitgaan van bijvoorbeeld foutieve Google Analytics data
  • Samenbrengen van data: productnamen standaardiseren voor de hele organisatie in rapportage vanuit BI
  • Rapportages delen met je klanten (in B2B) en ze inzicht geven in de data die je hebt over hen maar ook over de branche waar ze in zitten
  • Inzicht krijgen waar data vandaan komt en hoe de output berekend is door inzicht te geven in de mutaties.

magento business intelligence

Mail marketing@experius.nl

Phone 030-8200238