klein header

Afgelopen maand is Experius afgereisd naar Las Vegas voor het grootste Magento evenement van het jaar: Magento Imagine 2019. Dit jaar waren er ruim 3.000 Merchants, partners en developers uit meer dan 60 verschillende landen aanwezig om kennis te delen op het gebied van de laatste ontwikkelingen rondom Magento en e-commerce. We hebben de highlights voor jullie op een rijtje gezet. 


Amazon Sales Channel nu ook voor Magento Commerce 

60% van de Magento webshops verkoopt via Amazon.  92% van deze shops verwachten dat hun inkomsten uit hun Amazon kanaal de komende maanden zal groeien.  Nu Amazon Sales Channel algemeen beschikbaar is, is het nog makkelijker gemaakt voor winkels om hun verkoop uit te breiden naar de Amazon-marktplaats. Door verkopers in staat te stellen snel hun catalogus te integreren, een bi-directionele gegevensstroom tot stand te brengen en lijsten van hun Magento-webshop te beheren, wordt op een effectieve manier de toegangsdrempel verwijderd voor hen die proberen voet aan de grond te krijgen op Amazon.

De sales channel is een gratis uitbreiding die kan worden geïntegreerd met meerdere Amazon-accounts. Hierdoor kunnen webwinkels hun Magento-beheer omzetten in een hub voor al hun belangrijkste marktactiviteiten. Operationele wrijving en extra integratiekosten worden daarmee weggenomen.


Integratie met Google Shopping ads Channel

Wist je dat Google de belangrijkste driver is voor zakelijke websites, zowel op het gebied van verkeer als transactie? Hoe zit het met het feit dat momenteel acht Google-domeinen zoals: Google.com, YouTube en Google Maps meer dan 1 miljard gebruikers hebben? Het is niet gek dat geboeide klanten in het uitgebreide netwerk van Google een krachtige rol kunnen spelen in het stimuleren van groei en het vergroten van bereik voor elk bedrijf.

Op Imagine 2019 werd de Google Shopping ads Channel uitgebracht voor Magento. Dit is een volledig geïntegreerde end-to-end Google advertentie oplossing die Magento klanten helpt bij het efficiënt betrekken, converteren en verwerven van klanten in het Google netwerk. Er kan naadloos verbinding worden gemaakt met zowel het Google Merchant Center als Google ads om de marketing eenvoudig en efficiënt aan te drijven en het campagnebeheer te vereenvoudigen met het Magento-beheer. Google Shopping ads Channel is nu beschikbaar voor Magento Commerce en Magento open-source 2.2.4. 

 

Magento pagebuilder 

Online marketeers willen meer inbreng hebben bij het ontwikkelen van online ervaringen in de webshop. Met Magento Page Builder is het nu mogelijk om zelfstandig aantrekkelijke pagina's in elkaar te zetten zonder dat hier technische (HTML of CSS) kennis voor nodig is. Ook werkt Magento pagebuilder nu op Prograssive Web Apps. Deze tool stelt marketeers in staat 10 keer sneller een eersteklas winkelervaring te creëren zonder creatieve limieten of de noodzaak hulp te vragen aan een developer. Met een intuïtieve interface en drag-and-drop editing tools is het hele proces eenvoudig en snel, waardoor marketeers voortdurend de webshop kunnen verbeteren. Met de nieuwe BlueFoot Content Migration-tool kunnen bedrijven die BlueFoot gebruiken hun Magento 2.1.x of 2.2.x webshop upgraden naar Magento 2.3.1 met Page Builder 1.0.0, zonder de inhoud van hun website te verliezen.

 

PWA als grootste nieuwe front-end technologie 

Als start van de eerste dag werd er afgetrapt met een interessante sessie over de ‘First Explorers of Progressive Web Apps’. Hoewel we het hier al vaker over hebben gehad zijn er nog veel mensen die zich afvragen wat een PWA is. Gelukkig heeft James Zetlen hier een eenvoudig antwoord op: ‘PWA is a really good website!’.

PWA’s zijn in de basis simpele webapplicaties die het beste van het web en het beste van native apps combineren. PWA’s zijn solide, zeer snel en creëren een hoog engagement met de gebruiker. Naarmate de gebruiker een relatie opbouwt met de webapp, wordt deze steeds krachtiger. Het verzendt relevante push meldingen, heeft een pictogram op het startscherm en laadt op het volledige beeldscherm. Tijdens Imagine was PWA een belangrijk onderwerp.

(Als Experius zijn wij erg trots dat we worden erkent als een van de ‘First Explorers of PWA’. Al ruim een half jaar geleden zijn er meerdere frontenders zich gaan specialiseren in Progressive Web Apps. Er is zelfs al een Experius Thema in ontwikkeling en deze werd gepresenteerd tijdens Imagine.)

 

The future of commerce met Adobe Sensei 

Artificial Intelligence (AI) is al bijna niet meer uit ons leven weg te denken en wordt ook voor e-commerce belangrijker. ‘Adobe Sensei’ is een AI product van Adobe die ontworpen is met één doel: het verbeteren van de customer experience.

Verwacht wordt dat later dit jaar ‘Adobe Sensei’ beschikbaar is voor Magento Commerce klanten. Hiermee krijgen ze toegang tot ‘Magento Product Recommendations’. Dit is een SaaS-service waarmee individuele productaanbevelingen kunnen worden weergeven op basis van het eerdere gedrag in de winkel. De productaanbevelingen kunnen via de Magento-backend op basis van verschillende punten optimaal worden aangepast.

Daarnaast is het mogelijk om met behulp van ‘Adobe Sensei’, in Magento, afbeeldingen te structureren. Op basis van gegevens die bekend zijn in Magento gaat ‘Adobe Sensei’ op zoek naar bijbehorende informatie. Zo wordt het werken in de backend van Magento makkelijker gemaakt. In de volgende video zie je hoe ‘Adobe Sensei’ onder andere op basis van een afbeelding van een kledingstuk op zoek gaat naar soortgelijke afbeeldingen. De gevonden afbeeldingen zouden daarna direct gekoppeld kunnen worden in je website.

 

Het was een leuk, succesvol en zeer interessant evenement. Na een aantal dagen van netwerken, informatie vergaren en kennis delen zijn de hierboven genoemde onderwerpen een fractie van de mogelijkheden van Magento. Wij vertellen je graag meer over de verschillende e-commerce oplossingen die Magento te bieden heeft. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met één van onze e-commerce specialisten.