magento gartner's magic quadrant


De  marktcijfers van thuiswinkel.org liegen er niet om: e-commerce groeit. Nederlandse consumenten hebben in 2018 23,7 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Dit is een groei van 10% ten opzicht van het jaar ervoor. Met deze groei van de online business stijgt ook het aantal aanbieders van e-commerce platformen. Gartner, een onafhankelijk onderzoeksbureau, brengt jaarlijks het ‘Magic Quadrant for Digital Commerce’ rapport uit waar verschillende aanbieders worden beoordeeld. Magento is voor de derde jaar op rij benoemd tot leider in de digitale markt.

 
ONDERZOEK GARTNER 

De Gartner Magic Quadrant beoordeelt aanbieders op hun productvisie en hun vermogen om die visie ten uitvoer te brengen. Het is een van de meest betrouwbare en invloedrijke publicaties in de branche. In het net verschenen rapport beoordeelt Gartner 13 aanbieders.

VAN NICHESPELER NAAR LEIDER 

Magento is in vijf jaar tijd uitgegroeid van nichespeler naar leider in de e-commerce wereld. Gerenommeerd onderzoeksbureau Forrester identificeert het Magento platform als de beste keuze voor middelgrote B2B bedrijven, die "open" oplossing willen, met veel features en uitbreidingsmogelijkheden. En Gartner noemt Magento een leider op het gebied van wendbaarheid en opschaalbaarheid, voor B2B én B2C bedrijven die willen groeien in een steeds veranderende markt.

398174_0001

DE KRACHT VAN MAGENTO COMMERCE 

Echt verschil maken in een steeds uitdagender e-commerce markt vraag om robuuste software. Magento Commerce  is hierop het antwoord. Bijzonder compleet in de basis, uitbreidbaar als geen ander. Gartner benoemde deze sterke punten van Magento Commerce:

  • Complete commercesolution: Magento Commerce includes a native WCM module (Page Builder) in the core commerce platform, and provides additional solutions for order management, shipping, and data and analytics.
  • Application and partner ecosystem: Magento Marketplace is a robust application exchange market that includes over 4,800 extensions to a large number of third-party commerce applications directly from the Magento admin UI, including WCM/DXP, PIM, search (product and site), CPQ, social media, reviews and ratings, marketing hub, and analytics. Magento has a large global ecosystem of technology partners, agencies, developers and SIs.
  • Adobe acquisition: Magento Commerce was integrated with AEM prior to the acquisition. Now they are more tightly integrated, enterprises have access to a more comprehensive suite through direct integrations with Adobe solutions for marketing and analytics — filling a previous product gap in personalization and AI capabilities. Adobe’s global enterprise sales organization and footprint within larger clients has resulted in an increase in enterprise deals for Magento, which has historically served mostly SMBs.

 

Benieuwd naar het volledige rapport? Download hem hier: Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce 2019