EcommercenewsNL interviewde onlangs onze klant Fashiondrug. Zij hebben een grote klantenkring opgebouwd door leuke outfits te delen via sociale media. Hiervoor hebben de dames van Fashiondrug een slimme strategie gebruikt. De webshop wordt daarom ook voornamelijk via hun sociaal media kanaal bereikt. Fashiondrug is een van de weinige bedrijven die sociale media zo goed inzet om hun klanten te bereiken.

 

Instagram wordt door Fashiondrug gebruikt als sociaal media kanaal en is dan ook "de motor van het bedrijf", zoals ze het zelf noemen. Op Instagram worden foto's gepost van kleren die in de webshop van Fashiondrug te koop zijn. Hiervoor wordt een duidelijke strategie toegepast, waar van te voren ook goed over na gedacht is door Fashiondrug. Uit het interview wordt duidelijk dat voorraadbeheer een van de grootste uitdagingen van Fashiondrug vormt.

 

Nieuwe app voor Fashiondrug

Recent heeft Fashiondrug ook de handen ineen geslagen met app-ontwikkelaar JMango360. Dit bleek een goede investering van de dames, die normaal gesproken veel op hun wensenlijstje zetten, maar weinig tijd hebben om het echt op te pakken omdat hun webshop zo ontzettend goed loopt. "Zodra de app was opgeleverd kwamen de eerste bestellingen direct binnen. Ruim tachtig procent van het verkeer naar de winkel gaat via mobiel dus een app was ook eigenlijk een must." zegt Denise. De app synchroniseert automatisch alle orders in de back end van de Magento webshop, zo zijn de app en de webshop automatisch up-to-date met alle orders.

 

Lees het hele interview op EcommercenewsNL