Demo’s voor Magento 2

Na vele aanvragen voor demo's van nieuwe functionaliteiten van Magento, heeft Magento een zestal video's uitgebracht die verschillende aspecten van het nieuwe platform nog extra belichten. De video's zouden merchants moeten helpen om het platform nog beter in te zetten en meer online verkopen te verkrijgen. Daarnaast helpen de demo's om een beeld te krijgen van hoe de nieuwe interface van Magento 2 in elkaar zit. Liever een live demo van de functionaliteiten?

Meer weten?

Engaging customer experience

Een van de vele redenen, waarom merchants voor Magento kiezen is dat er rijke en meer betrokken content geproduceerd kan worden. Deze content zorgt direct voor meer conversie. Door middel van foto's en direct te kopen producten op de homepage,  wordt er een mooie klantbeleving gecreëerd. De merchant kan een duidelijke structuur toevoegen aan zijn catalogus. Zodoende kan de klant gemakkelijk de producten vinden waar hij of zij naar op zoek is. Ook op de productpagina Kan veel verschillende content toegevoegd worden. Denk aan productomschrijving, video en foto's. Ook de checkout is geoptimaliseerd en ingericht op het reduceren van de stappen. Bekijk de video met meer uitleg hieronder.

 


 
Meer weten?
 

De Visual Merchandiser

Een van de vele verbeteringen in Magento 2 is de 'visual merchandiser'. Het presenteren van producten is ontzettend belangrijk voor de betrokkenheid van klanten en het krijgen van hogere verkopen. Magento heeft de visual merchandiser gebouwd om het makkelijker maken om de producten te presenteren op een manier dat er hogere verkopen verkregen worden en dat er veel betrokkenheid is met klanten. Niet alle functionaliteiten en opties van deze tool zijn voor iedereen even duidelijk. In de video hieronder is te zien welke features de visual merchandiser biedt en hoe deze in te zetten zijn om meer betrokkenheid te creëren  en hogere sales te bereiken. De Visual Merchandiser combineert automatisering met controle over de verschillende onderdelen.


 
Meer weten?
 

Content staging & preview

Één van de nieuwe functies waar Magento direct mee wilde pronken was de content staging & preview. Dat dit een onmisbare tool is kunnen we uiteraard niet ontkennen. De tool kan echter nog veel meer dan dat merchants op het eerste gezicht denken. Staging en preview maken het makkelijk om content, producten en marketingcampagnes te lanceren. Door staging kunnen verschillende campagnes al ver van te voren klaar gezet worden en door preview kan de merchant direct de verschillende looks van de webshops bekijken en de prijzen controleren. In de video wordt verteld hoe de feature optimaal ingezet kan worden om smetteloze campagnes te starten.


 
Meer weten?
 

Klantsegmentatie en Personalisatie

In Magento 2 zijn er vele opties voor personalisatie en klant segmentatie. Waar Magento 1 hier geen uitgebreide functionaliteiten voor biedt, is dit veel verbeterd in Magento 2. Personalisatie in de webshop leidt over het algemeen tot meer conversie en meer verkopen. Magento 2 helpt om een gepersonaliseerde customer experience te bieden. Als Magento gebruiker kunnen er verschillende segmenten toegevoegd worden voor zowel geregistreerde als gast bezoekers. In de onderstaande video is te zien hoe verschillende segmenten toegevoegd kunnen worden, die de personalisatie verhogen.


 
Meer weten?
 

Verbeterde admin interface

De vernieuwde interface van het admin panel in Magento 2 is het parade paardje. Het is gemakkelijk in gebruik en het monitoren van de best verkochte producten, de winst, verkopen en orders is een eitje. Een geoptimaliseerde zoekfunctionaliteit en verbeterde navigatie zorgen er vervolgens voor dat alle informatie en alle tools makkelijk te vinden zijn. Ook is de vernieuwde Admin interface responsive opgezet. Dit betekent dat de merchant overal, op elk apparaat de statistieken van de webshop in de gaten kan houden. Hoe dit precies in zijn werk gaat, is te zien in het onderstaande filmpje.


 
Meer weten?
 

Korting acties.

Het toevoegen van korting acties wordt in Magento 2 een stuk gemakkelijker. Er kunnen onder andere eenvoudig doelgerichte korting acties toegevoegd worden die zich richten op verschillende websites en klantgroepen. Daarnaast kunnen verschillende producten en productgroepen gemakkelijk toegevoegd worden aan de korting actie. Ook het toevoegen van een banner kan direct in hetzelfde menu gedaan worden. Vervolgens kan de korting toegevoegd worden aan een campagne die vervolgens via staging en preview bekeken kan worden.


 
Meer weten?
 

Door middel van de demo's probeert Magento haar klanten zo goed mogelijk door het nieuwe platform te begeleiden. De demo's laten heel kort de belangrijkste features zien om de merchant op weg te helpen. De merchant kan vervolgens zelf aan de slag gaan met het nieuwe platform.