samuel-zeller-367977-unsplash (2)

E-mail is belangrijk voor e-commerce. Bijna driekwart van de Nederlanders heeft minimaal één keer iets online gekocht naar aanleiding van een e-mail die ze van een webshop ontvingen. Dankzij de naadloze integratie van Dotdigital (voorheen Dotmailer) met Magento ben je in staat om waardevolle e-commerce data in te zetten voor e-mail marketing. Jouw e-mails worden persoonlijker, relevanter en daarmee ook meer omzetverhogend. Daar wordt je als webshop natuurlijk blij van. Nog niet overtuigd? Wij geven je  5 goede redenen om met Dotdigital aan de slag te gaan. 

 

   1. Volledig geïntegreerd met Magento 

Maximaliseer je omzet door twee krachtige platforms te bundelen. Dankzij de integratie van Dotdigital kunnen webshops op een eenvoudige wijze e-mail marketing automation inzetten. Dotdigital verzamelt automatisch alle klantdata uit Magento, synchroniseert order- en productdata en slaat het kijk- en klikgedrag op van klanten. Doordat Dotdigital op één centraal punt deze data verzameld, kunnen geavanceerde e-mail campagnes worden geautomatiseerd. Impliciete en expliciete data zoals bestelgeschiedenis, onlinegedrag en voorkeuren worden gebruikt om e-mails persoonlijker, relevanter en meer omzetverhogend te maken.

 

   2. Makkelijk in gebruik

Dankzij de 'drag-and-drop' editing tool kan je gemakkelijk en snel aantrekkelijke mailings in elkaar zetten. Kies uit een van de gratis of betaalde templates of maak je eigen mailing. Ook het opmaken van automation flows is heel eenvoudig en kun je stap voor stap doen. Stel gemakkelijk diverse triggers en filters in en beslis of klanten direct, op een vooraf gesteld tijdstip of interval, een relevante e-mail ontvangen. 

 


 

   3. Boost omzet 

Wanneer de inhoud van een mailing (een deel van) je doelgroep minder aanspreekt, zie je dit direct terug in de resultaten van je campagne. Voor hogere conversie en meer engagement zal je daarom relevante content moeten aanbieden dat gericht is op de wensen van de klant. Door je mailinglijst te segmenteren ben je in staat om doelgroepen heel gericht met specifieke content te mailen op basis van interesse of eerder verricht klikgedrag. Interessant weetje: gesegmenteerde e-mails genereren 760% meer omzet dan normale e-mails (Campaign Monitor)

 

 

  4. Bespaar tijd 

Een e-mail versturen kan best wat tijd in beslag nemen. Dotdigital maakt het leven van marketeers wat makkelijker door automatische e-mails te sturen op basis van de data uit het systeem en de variabelen die je zelf hebt aangegeven. Denk hierbij aan:

  1. Welkomstmail: Heet iedere nieuwe klant welkom met een geautomatiseerde welkomst e-mail. Maak gebruik van de gelegenheid om inzicht te geven in het productaanbod, iets te vertellen over uw bedrijf en eventueel wat branche nieuws te delen.   
  2. Achtergelaten winkelwagen: Klanten die een winkelwagen aanmaken, maar niet afrekenen, krijgen automatisch een herinnering per e-mail met daarin alle items uit hun winkelwagen. Wellicht vond de klant het proces onduidelijk en heeft hij vragen of was hij simpelweg vergeten zijn order af te rekenen.
  3. Verjaardag/jubileum: Klanten krijgen automatisch op hun verjaardag een e-mail met een cadeautje. In de meeste gevallen is dit een couponcode die uniek is voor hen. Om ze op weg te helpen kunnen we direct een leuk productaanbod zien dat past bij dit type klant.
  4. Product beoordeling verzoek: Reviews helpen in grote mate bij het verbeteren van de positie binnen de natuurlijke zoekresultaten in Google. Stuur daarom de klant een verzoek tot het schrijven van een recensie over de aangeschafte producten.
  5. Re-engagement: Soms maken klanten een account aan en maken ze hier vervolgens nooit gebruik van. Anderen zijn jaren lang trouwe klant geweest en verdwijnen ineens van de radar. Wat de reden ook is, door re-engagement e-mails goed in te richten voorkom je dat je uit het geheugen van de klant verdwijnt.

 

  5. Bereik je klanten op hun favoriete kanalen 

Je klanten verwachten dat zij via diverse kanalen kunnen interacteren met jouw bedrijf. Denk hierbij aan de verschillende social media kanalen, chatfunctionaliteiten, telefonisch, e-mail et cetera. Dotmailer maakt het mogelijk om via e-mail, SMS, push notificaties en advertenties je klanten te bereiken. Als je zorgt dat je overal aanwezig bent en mogelijkheden biedt, dikke kans dat men sneller zal gaan converteren.

 

Aan de slag 


Wil je meer informatie over de mogelijkheden van Dotdigital?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op of download onze gratis brochure. 

 

Download hier

Mock up dotdigital brochure