Voor HOME & Garden geldt nu:  Groei!

De huidige marktsituatie laat een enorme groei in de aanschaf van producten voor in en om het huis en voor in de tuin zien. Vooral die laatste categorie laat in de markt een sterke groei zien, volgens Afterpay Insights zijn er 41% meer aankopen gedaan door consumenten. Dit heeft direct invloed op B2B fabrikanten en groothandels in home & garden.

Je merkt er dus veel van de veranderende omstandigheden. Ondanks dat de kantoren grotendeels dicht zitten, zijn producten voor thuiswerkplekken en klussen in de tuin nu hot-topic voor B2C, D2C en B2B webshops!

Hoe kun jij profiteren van blijvende groei in deze markt met e-commerce?

 

 

Experius_home_garden_webshop

Een inspirerende bestelervaring in de home & Garden webshop

Voor jouw D2C en B2C klanten is een inspirerende ervaring op de webshop erg belangrijk. In een visueel aantrekkelijke webshop met veel ruimte voor afbeeldingen en video, kan de klant zich veel beter inleven in wat de planten, meubels en vloeren zullen 'doen' voor het gevoel in en om het huis. 

Binnen B2B wil je ook jouw retailers en distributeurs er toe verleiden de artikelen te bestellen die zorgen voor het juiste gevoel bij de eindklant. 

Een design dat pakt
Een gebruikerservaring begint met design. Je komt als klant binnen op de webshop of het e-commerce platform en moet gelijk gegrepen worden door de visuals, de sfeer en de kwaliteit die dit uitstraalt. Door gebruik te maken van Service Design Thinking start je bij het eind: de behoeftes van de klant zijn de basis voor jouw webshop. Zo zoek je bij elke stap in het ontwerpen de aansluiting met wat de bezoeker en klant verwachten te zien en te ervaren. 

 

 

vanTil_tablet

Leveren van producten met afwijkende groottes

Hoe zorg je ervoor dat je - zelfs met grote producten zoals banken, manshoge planten of rolgordijnen - je klanten correct kan informeren over bezorgtijden? Je wilt de kans vergroten dat de bezorging in één keer goed gaat en de druk op je klantenservice door vragen over levertijden, verminderen. 

Deze uitdagingen komen wij vaak tegen bij groothandels en retailers op het gebied van de grotere producten voor in huis & tuin.

Experius bouwt voor deze vraagstukken eigen oplossingen en zoekt de best-practices in de markt. Zoals onze Stock Info module, waarmee de merchant per product - en zelfs per tijd van de dag - levertijd-teksten op de productpagina en de winkelwagen kan aanpassen. Of onze Delivery Date module, waarmee de klant in de checkout zijn eigen bezorgdag kan kiezen. Je ziet hiernaast een voorbeeld hoe dat kan werken door middel van een pop-up in de webshop. 

gogreen_delivery

 

Productinformatie is key om lastige retouren te voorkomen

Niemand zit te wachten op die mooie stoel of vloer die er in het echt toch nét even wat anders uitziet of veel groter uitvalt. Want dat wordt retouren. Geen fijne ervaring voor je klant of retailer. Vooral voor de verkoper zijn retouren een groot probleem - een grote bank met een transporteur onbeschadigd náár de klant krijgen is nog wel te doen, maar een retourzending zonder doos terugkrijgen in verkoopbare staat?

Zaak is het voorkomen van een disbalans in de verwachtingen van de klant versus het ontvangen product. Volledige en juiste productinformatie is de sleutel tot succes. Met een PIM syteem, bijvoorbeeld van Akeneo, organiseer en verrijk je alle productinformatie voor al jouw kanalen op één centrale plek. Een product met incomplete of foute informatie is daarmee verleden tijd.

Hoe de producten op jouw webshop worden getoond is minstens zo belangrijk. Samen met de Designers van Experius ga je aan de slag om alle benodigde informatie voor jouw producten op een overzichtelijke manier op de pagina te krijgen. Een overlay op mobiel om alle afmetingen van het product beter in beeld te krijgen? Geen probleem!

 

 

 

gispen_productdetail

wout_configurator

Product configurator om snel en eenvoudig jouw ideale plant met pot te bestellen

Wout.com maakt gebruik van een door Experius ontwikkelde Magento module:  de Product Configurator. Deze maakt het voor klanten heel simpel en snel mogelijk om een eigen set van planten met pot samen te stellen. Je plant en pot combineren hoeft echt niet moeilijk te zijn!

 

Logo_Wout_ExperiusEen online planten toko voor iedereen die graag zijn leefomgeving groener, gezonder en gezelliger wil inrichten.

We werken met trots voor deze home & garden klanten

Yannick_roling_experius

Yannick Röling

Phone Number 0308200238
Email Addressyannick@experius.nl

Casper_verhorst_experius

Casper Verhorst

E-commerce consultant

Phone Number0308200238
Email Addresscasper.verhorst@experius.nl